اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آغاز برداشت زعفران از ۱۶۶ هکتار از مزارع کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه، با اشاره به کشت زعفران در ۱۶۶ هکتار از مزارع این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

آغاز برداشت زعفران از ۱۶۶ هکتار از مزارع کرمانشاه

ابراهیم دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: کشت زاعفزان چند سال است که در کرمانشاه رونق گرفته است.

وی با اشاره به مرغوبیت زعفران‌ تولیدی شهرستان کرمانشاه، گفت: با توجه به شرایط آب وهوایی و خاک مناسب در این شهرستان و نیاز پایین این محصول به آب می‌تواند از لحاظ کیفیت جزء مرغوب‌ترین زعفران‌ها باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه برداشت زعفران در شهرستان آغاز شده است، گفت: حدود ۱۶۶ هکتار زعفران در شهرستان کشت شده که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم زعفران از آن برداشت شود.

وی تصریح کرد: طی سال جاری زعفران در  حدود ۳۳ هکتار کشت شده که ۶۶ تن پیاز رایگان تحویل کشاورزان شده، مابقی سطح زیر کشت مربوط به سال‌های گذشته است.

دارایی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کشت این محصول با ارزش به‌صورت علمی باشد تا با توجه به نیاز کم آبی، سودآور و دارای توجیه اقتصادی و همچنین قیمت مناسب تا حدودی به مشکل بیکاری استان کمک شود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول