اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۵۰۴ هزار خط تلفن ثابت فعال در کرمانشاه وجود دارد/ افزایش سرقت کابل‌های مخابراتی

مدیر‌ عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۵۰۴ هزار خط تلفن ثابت فعال در داریم که طی سال‌های اخیرخیلی از تلفن‌ها که به علت عدم استفاده راکد مانده بودند، سلب امتیاز شده است.

۵۰۴ هزار خط تلفن ثابت فعال در کرمانشاه وجود دارد/ افزایش سرقت کابل‌های مخابراتی

مسیب قبادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص مشکلات خطوط تلفن‌های ثابت، اظهار داشت: اگر اختلالات تلفن از سوی اداره مخابرات باشد حتما اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: اختلالات خارج از اراده اداره ناشی از تخریب یا سرقت است، با توجه به اینکه در بخش‌های انتهای تلفن ثابت به سمت مشترکان سیم‌های مسی به شکل هوایی استفاده شده در معرض تخریب و سرقت قرار دارد، که متاسفانه امسال شاهد سرقت‌های زیادی بودیم.

مدیر‌ عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه ادامه داد: تامین ملزومات با توجه به شرایط اقتصادی سخت شده و موجودی ما در انبار هم کفاف این حجم از سرقت‌ها را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۶۰ هزار تلفن ثابت منصوبه داریم، تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۰۴ هزار از این تعداد فعال است که طی سال‌های اخیر خیلی از تلفن‌ها به علت عدم استفاده مردم راکد مانده و به همین دلیل سلب امتیاز شدند.

قبادیان میانگین درآمد هر خط تلفن برای مخابرات استان را حدود ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مخابرات شرکت خصوصی است و براساس درآمدهای شرکت، هزینه‌ها خود را تأمین می‌کند.

شرایط سلب امتیاز و تخلیه خطوط بدهکار تلفن ثابت

وی سلب امتیاز خطوط ثابت مشترکان را فرایندی کاملا قانونی دانست و گفت: اگر مشترکی دو دوره متوالی صورت حساب تلفن ثابت خود را پرداخت نکند بعد از سه بار اخطار مشمول سلب امتیاز است که با قطع تلفن شروع می‌شود و چنانچه تا یک‌سال نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنند با هدف استفاده از منابع برای کسانی که نیاز دارند، سلب امتیاز می‌شود.

قبادیان با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش همراه اول است، گفت: طی سال اخیر تمام سایت‌های تلفن همراه اول سطح شهرهای استان به نسل سه، چهار و ۴.۵ ارتقاع پیدا کرده به طوریکه 80 درصد از جمعیت تحت پوشش همراه اول امکان استفاده از نسل سه، چهار و ۴.۵ را دارند که به مراتب سرعت بیشتری از گذشته دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول