اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بحرانی‌ها آماده‌باشند/بارش باران، وزش شدید باد و کاهش دما در گیلان + فیلم

شدت بارش‌ها و وزش باد شدید در سراسر استان تردد شهروندان رشتی را سخت و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی را به حالت آماده‌باش درآورد.

بحرانی‌ها آماده‌باشند/بارش باران، وزش شدید باد و کاهش دما در گیلان + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مطابق پیش‌بینی‌های هواشناسی گیلان، آسمان استان بارانی است و آن‌طور که دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان  گفته این بارش‌ها از عصر امروز تا مدت مشابه روز آینده با شدت همراه خواهد بود.

ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان نیز طبق اطلاعیه نارنجی سازمان هواشناسی، هشدارهای لازمه را به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به‌منظور آماده‌باش آن‌ها، صادر کرده است و همه دستگاه‌های خدمات رسان در وضعیت آماده‌باش هستند.

هم‌اکنون میزان شدت بارش‌ها در غرب گیلان بیش از شرق گیلان است و این بارندگی در شهر رشت نیز از صبح امروز آغازشده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان می‌گوید بیشترین بارندگی‌ها در گیلان مربوط به رضوانشهر با ۵۵ میلی‌متر، بندرانزلی با ۵۰ میلی‌متر، سیاهکل با ۴۰ میلی‌متر و در رشت نیز با ۲۷ میلی‌متر بوده است.

خبرنگاران فارس نیز در سراسر استان گزارش داده‌اند وضعیت جوی در مناطق آن‌ها بارانی است اما میزان بارش‌ها و شدت آن در شهرستان‌ها متفاوت است.

خبرنگار فارس در شهرستان رودبار، در جنوبی‌ترین نقطه گیلان گزارش کرده که در این شهرستان علاوه برشدت بارش باران ، وضعیت جوی با مه گرفتگی شدید همراه بود اما اکنون تنها در این شهرستان باران می‌بارد و شدت آن در حال فروکش کردن است.

خبرنگار فارس در شهرستان صومعه سرا نیز گزارش داد که بارش باران در این شهرستان شدید است اما وضعیت شهرستان به‌صورت کنترل‌شده اداره می‌شود و تردد در تمامی محورهای مواصلاتی جریان دارد.

خبرنگاران فارس در شهرستان‌های تالش، شفت، فومن و ماسال نیز وضعیت بارش‌ها در شهرستان‌های مذکور را شدید توصیف کرده‌اند.

در شهرستان ماسال به‌ویژه در ارتفاعات شاندرمن وضعیت جوی علاوه برشدت بارش‌ها، دمای هوا بسیار کاهش پیداکرده است.

علیرغم شدت بارش‌ها طی روزهای اخیر به‌ویژه از ساعات پیش در استان، وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان به گفته سرهنگ صفاری، رئیس پلیس‌راه گیلان عادی بوده و حجم ترافیک روان است.

خبرنگار فارس در رشت نیز گزارش کرده که شدت بارش‌ها در این شهر بسیار شدید بوده و شدت بارش‌ها موجب شده تا روان آب‌ها در این شهر مجدداً به راه بیفتد.

در حال حاضر بسیاری از سطح محلات شهر رشت به‌ویژه در هسته مرکزی شهر دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و آمدوشد شهروندان بسیار سخت شده است.

در پی به راه افتادن روان آب‌ها در سطح شهر رشت، نیروهای خدمات شهری در تلاش هستند تا با بازگشایی مسیرهای مسدود، در هدایت آب‌های سطحی تسهیل گری کنند.

خبرنگاران فارس در شرق گیلان نیز گزارش کرده‌اند که در این مناطق بارندگی وجود دارد اما شدت بارش‌ها گاها ضعیف و بسیار ضعیف است.

تاکنون هیچ گزارشی رسمی و یا از سوی خبرنگاران فارس در سراسر استانی مبنی بر خسارت بر ابنیه دولتی و تجاری و مسکونی در شهرستان‌های گیلان گزارش نشده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول