اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مجلس دولت را در راستای تعامل پای کار می‌آورد/ برخی وزرا بیش از ۱۰ بار به مجلس آمدند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی گفت: با بیان اینکه مجلس تصمیم دارد که دولت را در راستای تعامل پای کار بیاورد، اضافه کرد: در این مدت وزرای مختلف به خصوص اقتصادی بیش از ۱۰ بار به مجلس آمدند و تقریباً مثبت و مفید بوده است.

مجلس دولت را در راستای تعامل پای کار می‌آورد/ برخی وزرا بیش از ۱۰ بار به مجلس آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خسروی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی با اشاره به برخی از مصوبات مجلس یازدهم با محوریت دغدغه‌های مقام معظم رهبری، اظهار داشت: کلیات طرح کالابرگ کالاهای اساسی در مجلس تصویب شده است که در قالب این طرح به ۶۰ میلیون نفر از اقشار کم‌برخوردار کشور در ۶ ماهه دوم سال جاری با توجه به وضعیت سخت اقتصادی کمک خواهد شد.

جزئیات طرح کالابرگ کالاهای اساسی

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح قرار است به ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه ۶۰ هزار تومانی و به ۲۰ میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت شود.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین کلیات طرح «جمعیت و تعالی خانواده» طبق اصل ۸۵ قانون اساسی نیز که سال‌‌ها دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده در مجلس تصویب شده است اما با توجه به مواد قانونی این اصل، طرح به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع شد تا سریع‌تر به نتیجه برسد.

تصویب یک‌فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

خسروی از تصویب یک‌فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس خبر داد و افزود: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها مدت‌ها است از برجام خارج شده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران یک‌طرفه این تعهدات را انجام می‌دهد لذا بر اساس این طرح، دولت سه ماه مهلت دارد به تعهدات قبل از برجام بازگردد.

وی تصریح کرد: اگر در این مدت طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود بازنگردند ما این خودتحریمی را ادامه نخواهیم.

جزئیات طرح جاماندگان دریافت یارانه

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح جاماندگان دریافت یارانه اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح افرادی که در زمان ثبت‌نام یارانه‌ها به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت‌نام از ثبت‌نام جا ماندند فرصت ثبت‌نام مجدد خواهند یافت.

خسروی یادآور شد: در این طرح امکان آزمون وسع وجود دارد به این معنا که افراد باید ابتدا ثبت‌نام کنند و سپس از آن‌ها آزمون وسع گرفته و در نهایت به نیازمندان یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصلاح موادی از آیین‌نامه انتخابات رئیس‌جمهوری در مجلس تصویب شده است.

ارتقاء مدرک تحصیلی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به کارشناسی ارشد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موضوع مدرک تحصیلی داوطلبان نیز اصلاح شده است، چراکه حضور برخی داوطلبان ریاست جمهوری در گذشته وهن به نظام جمهوری اسلامی بود که در حال حاضر مدرک تحصیلی داوطلبان به کارشناسی ارشد یا معادل آن ارتقا یافته است.

مجلس تصمیم دارد دولت را در راستای تعامل پای کار بیاورد

خسروی با بیان اینکه مجلس تصمیم دارد که دولت را در راستای تعامل پای کار بیاورد، اضافه کرد: در این مدت وزرای مختلف به خصوص اقتصادی بیش از ۱۰ بار به مجلس آمدند و تقریباً مثبت و مفید بوده است.

وی با اشاره به اقدامات و ملاقات‌های خارج از مجلس نمایندگان استان عنوان داشت: مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با مسعود منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در خصوص مشکلات و ظرفیت‌های منابع طبیعی استان دیدار و گفتگو کردند.

تشکیل گروه اختلافی در استان برای حل مشکلات منابع طبیعی و روستاییان

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دکتر منصور گفتند گروه اختلافی در استان خراسان‌جنوبی بگذارید که مردم خیلی اذیت نشوند اما اینکه در عمل اجرا شده است اطلاعی ندارم.

خسروی به دیدار با دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز پیوند کلیه در بیمارستان رازی بیرجند، بررسی اتمام پروژه بیمارستان شهرستان خوسف، اختصاص دستگاه شتاب‌دهنده خطی برای بیمارستان ایران‌مهر، راه‌اندازی پانسیون پزشکان بیمارستان اسدیه، راه‌اندازی مرکز فوریت‌های حوادث استان و تکمیل آی‌سی‌یو و بیمارستان رازی بیرجند از موارد مطرح شده در این دیدار بود که معاون وزیر بهداشت برای تحقق آن‌ها قول مساعد داد.

وی بیان کرد: وظیفه ما مطرح کردن این امور با مسئولان کشوری بوده است اما پیگیری اجرایی شدن این امور باید توسط مدیران استانی مربوطه انجام شود.

قول رئیس کمیته امداد برای تأمین تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس استان با بختیاری رئیس کمیته امداد کشور به‌ویژه آموزش مجازی و نیاز دانش‌آموزان به تبلت، گفت: ایشان قول داد به هر میزانی استان به این موضوع اعتبار اختصاص دهد کمیته امداد نیز به همان میزان اعتبار تخصیص خواهد داد.

 خسروی ادامه داد: همچنین رئیس کمیته امداد کشور قول بررسی انجام کاری شاخص در شهرستان خوسف را داد.

وی با بیان اینکه مسائلی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در حال پیگیری است، اضافه کرد: تشکیل گروه‌های مشورتی به موازات کمیسیون‌های مجلس در دستور کار دفتر قرار گرفته است و تاکنون به صورت رسمی گروه مشورتی اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دیدار با رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز برای سرمایه‌گذاری در خصوص تکمیل بیمارستان خوسف، اختصاص مسکن برای زوج‌های محروم و اختصاص تسهیلات به نیازمندان پیشنهاد شده که مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

خسروی با اشاره به بازدید از روستاهای سیل‌زده شهرستان بیرجند افزود: اقدامات اولیه در راستای کمک به کشاورزان انجام شده اما به اتمام نرسیده و با توجه به نزدیک شدن به زمستان و مشکلات رودخانه‌ها و سیل بندها می‌بایست اقدام جهادی صورت گیرد.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول