اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صید بیش از ۸۰ تن انواع ماهی استخوانی در آستانه‌اشرفیه/صیادان ماهی‌های درخطر انقراض را تحویل دهند

رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه بر اساس آمار تاکنون حدود هشتاد هزار کیلوگرم ماهی استخوانی در آستانه‌اشرفیه صیدشده، گفت: از تمامی صیادان درخواست دارم در صورت صید ماهیانی به‌مانند زرد پر و خاویاری آن را به شیلات تحویل دهند.

صید بیش از ۸۰ تن انواع ماهی استخوانی در آستانه‌اشرفیه/صیادان ماهی‌های درخطر انقراض را تحویل دهند

حسن قاسمپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه صید ماهی در این شهرستان از ۲۰ مهرماه آغازشده است، اظهار کرد: بر اساس آمار تاکنون حدود هشتاد هزار کیلوگرم ماهی استخوانی در آستانه‌اشرفیه صیدشده که هفت تن و ۹۲۷ کیلوگرم ماهی سفید، ۶۸ تن و ۶۹۸ کیلوگرم کفال، یک‌تن و ۸۶۴ کیلوگرم کپور و مابقی نیز سایر ماهیان استخوانی بوده است.

وی با ابراز خرسندی از مناسب بودن وضعیت صید در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: یک هزار صیاد در غالب ۱۱ شرکت پره صیادی در این شهرستان فعالیت کرده و بر اساس و علیرغم شیوع کرونا وضعیت صید در آستانه‌اشرفیه نسبت به مشابه سال گذشته مناسب بوده است‌‌.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه با درخواست از صیادان در خصوص تحویل ماهیان درخطر انقراض به شیلات بیان کرد: مهم‌ترین سیاست شیلات حفظ ذخایر ماهیان درخطر انقراض بوده و بر همین اساس از تمامی صیادان درخواست دارم در صورت صید ماهیانی به‌مانند زرد پر و خاویاری آن را به شیلات تحویل دهند.

قاسمپور با تأکید بر لزوم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در صید ماهی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، صید ماهیان استخوانی توسط صیادان بندر کیاشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چون استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول