اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اجرای طرح میانه‌کاری نخیلات شادگان توسط سپاه خوزستان

طرح میانه‌کاری نخیلات شادگان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان اجرا شد.

اجرای طرح میانه‌کاری نخیلات شادگان توسط سپاه خوزستان

مصطفی مجدی نسب مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، از احیای طرح میانه کاری در فواصل بین نخیلات و افزایش بهره‌وری از فضای بین نخیلات توسط سپاه خبر داد و اظهار کرد: در سال رونق تولید و به جهت بالا بردن ظرفیت اشتغالزایی در مناطق محروم  استان خوزستان و استفاده بهینه از زمین‌های بلااستفاده در فضای بین نخیلات دهستان حسینی شادگان که از نقاط هدف این قرارگاه است محصولاتی نظیر یونجه، سبزی و صیفی ، جو و ... کشت می‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی تثبیت اشتغال و اشتغالزایی است، با میانه کاری در بین نخیلات علاوه بر اینکه سبب افزایش بهره‌وری از فضای نخلستان می‌شود باعث افزایش کیفی و کمی محصول و کاهش خسارات آفات می‌گردد که برای باغداران ثابت شده است، لذا این قرارگاه در ترویج این مهم اهتمام ورزیده و با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان زمینه کشت محصولات دیگر برای میانه کاری و ارائه راهنمایی های لازم علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

مجدی نسب ادامه داد: پاییز امسال ۱۰ هکتار میانه کاری جو و صیفی‌جات به صورت پایلوت در زمین های بلااستفاده دهستان حسینی با هزینه قرارگاه پیشرفت و آبادانی احیا شد که این میزان هکتار در دوره‌های بعدی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول