اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیگیری ارتقای صدرا به شهرستان در وزارت کشور

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با ا شاره به پیشنهاد طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری از پیشنهاد ارتقای صدرا به شهرستان با توجه به جمعیت بالای این شهر جدید از سوی وزارت کشور خبر داد.

پیگیری ارتقای صدرا به شهرستان در وزارت کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، جعفر قادری در جلسه ای که با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران صدرا برگزار شد اظهار داشت: امروز در صدرا مدیریت توام با ثبات و آرامش و حاکم شدن نگاه‌های علمی و تخصصی را شاهد هستیم و کارهایی که انجام می گیرد بلند مدت و زیر بنایی است که می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات شهروندان باشد.

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان شیراز با تاکید بر اهمیت نگاه مبنی بر حل مشکل در صدرا گفت: اعلام آمادگی می کنم که کارها با سرعت و جدیت بیشتری پیش رود و انتظار داریم که با استفاده از تجربه شهر صدرا و فرصتی که در این نقطه فراهم شده در پهنه های دیگر و محورهای پیرامونی شیراز مکان‌یابی، شهرهای جدید دیگری در دستور کار قرار گیرد تا فشار جمعیتی برای سکونت و تقاضای مسکن در شهر شیراز کنترل و ساماندهی شود.

وی در ادامه جلسه خواستار مشارکت دستگاه ها برای جلو بردن عملیات عمرانی در شهر صدرا شد و افزود: سعی کنیم از مدل‌های تامین مالی مناسب همچون مشارکت استفاده شود و همانند تصفیه خانه شرق صدرا در مابقی پروژه ها نیز خود دستگاه ها مشارکت داشته باشند تا حجم کارهای بیشتری انجام شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به پیشنهاد طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری خاطرنشان کرد: در این طرح همه مراکزی که جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر دارند را به‌عنوان بخش و بالای ۱۵۰ هزار نفر را به عنوان شهرستان پیشنهاد داده ایم و با توجه به مثبت بودن نظر وزارت کشور این موضوع هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز در این دیدار به ارائه گزارش بخشی از اقدامات انجام شده توسط این شرکت پرداخت.

خلیل حاجی پور در این دیدار به مسیرهای دسترسی صدرا به شیراز اشاره کرد و گفت: پروژه بزرگراه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (صدرا به شیراز از محور باجگاه) که چند ماهی است باند رفت آن به زیر بار ترافیک رفته، با سرعت مناسبی در حال ساخت تقاطع غیرهمسطح در محل اتصال با بزرگراه شیراز اصفهان است و امیدواریم هر چه سریع‌تر به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی افزود: بزرگراه ابوعلی سینا (صدرا به دوکوهک) که عملیات اجرایی این محور در دو فاز تعریف و اجرایی شده است نیز که فاز یک آن به طول ۳/۲ کیلومتر اتمام یافته و فاز دو  آن با طول مسیر ۲/۱ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اتصال صدرا به شیراز از محور قره پیری چهارمین مسیر دسترسی است که هفته گذشته بازگشایی پاکات انجام و پیمانکار انتخاب شد و امیدواریم از هفته آینده مقدمات لازم برای شروع عملیات اجرایی صورت پذیرد؛ همچنین اتصال صدرا به آزادراه شیراز- اصفهان که در قالب مشارکت می باشد نیز تا اوایل سال آینده اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: در راستای بهسازی مسیر دسترسی صدرا به شیراز از محور خلیج فارس از هفته گذشته عملیات روکش آسفالت کل مسیر رفت و برگشت به طول ۱۷ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و در بازه زمانی کوتاهی کل مسیر بهسازی و ساماندهی می شود.

حاجی پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تصفیه خانه های شهر صدرا نیز گفت: طی هفت ماه گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال به تصفیه خانه شهر صدرا کمک بلاعوض شد که هفته پیش ۳۰ میلیارد ریال دیگر جهت تجهیز تصفیه خانه از محل بند ب تبصره هشت قانون بودجه سال ۹۹ و از محل درآمدهای شرکت عمران صدرا اختصاص داده شد که به این ترتیب مجموع کل کمک های مالی شرکت عمران به تصفیه خانه شرق در سال جاری به عدد ۱۵۰ میلیارد ریال خواهد رسید که بیانگر اهمیت و اولویت این پروژه برای شهر صدرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارفرمای این پروژه شرکت آب و فاضلاب شیراز است اما کمک شرکت عمران شهر جدید صدرا باعث گردید که این مجموعه نیز به سرانجام برسد گفت: آسفالت محوطه شروع شده و ظرف دو سه هفته آینده بهره برداری آزمایشی آن آغاز میشود و از آذر ماه سال جاری می تواند رسما وارد مدار شود که این اتفاق بزرگی برای شهر صدرا به شمار می آید.
انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول