اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم گامی بزرگ برای توسعه منطقه آزاد اروند است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تفاهمنامه ای که با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد کردیم گامی بزرگ در راستای توسعه و محرومیت‌زدایی منطقه است.

تفاهم‌نامه قرارگاه خاتم گامی بزرگ برای توسعه منطقه آزاد اروند است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند امشب در آئین کلنگ زنی پروژه های عمرانی در آبادان، اظهار کرد: در آبادان و خرمشهر و خوزستان از ظرفیت بسیار بالای قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) که برای انجام کارهای کلان توسعه‌ای در کشور ماموریت ویژه برای آن تعریف گردیده کمتر استفاده شده و این در حالی است که این قرارگاه کارهای نفتی بزرگی برای مثال در عسلویه به انجام رسانده البته این قرارگاه در تعدادی از پروژه‌های عمرانی خوزستان در زمینه ساخت پل ها و راه ها را هم تا کنون انجام داده است.

وی بیان کرد: تمام مسوولان و دلسوختگان نظام و تمام کسانی که در مسائل شهرهای آبادان و خرمشهر دستی بر آتش دارند در تلاشند تا کاری برای این دو شهر انجام دهند تا به توسعه مناسب خود برسند؛ فرمانده قرارگاه خاتم و تیم ایشان نیز بر اساس همین حس مسئولیت قبول کردند تا پروژه های خرد در حوزه شهری شهرهای آبادان و خرمشهر را انجام دهند هرچند که ممکن است این پروژه ها زمان بر باشد و برای انجام نیاز به تجهیز کارگاه همراه فراهم سازی ادوات باشد اما این زحمت را پذیرفتند و از این بابت قدردانی می‌کنیم.

زمانی گفت: امیدواریم بتوانیم تفاهمنامه ای که با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد کردیم را به انجام برسانیم و به دنبال آن تفاهم نامه های دیگری را نیز با این قرارگاه منعقد کنیم.

وی عنوان کرد: آنچه امروز در قالب کلنگ زنی آغاز می شود در واقع فاز نخست تفاهمنامه منعقد شده میان سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم برای انجام کارهای عمرانی در شهرهای آبادان و خرمشهر در حوزه عمران شهری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به دغدغه نمایندگان آبادان درباره تهاتر زمین در قبال ۷۰ درصد از مبلغ تفاهم شده در قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) گفت: در این تهاتر زمین های آبادان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری در آبادان و زمین های خرمشهر برای اجرای پروژه های عمران شهری در خرمشهر استفاده می شود و هیچ جای نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که شهرهای آبادان و خرمشهر در ذیل عنوان منطقه آزاد اروند توسعه پیدا می‌کنند.

زمانی افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ۳۰ درصد از هزینه قابل پرداخت به شکل نقدی و ۷۰ درصد در قالب تهاتر زمین انجام می شود.

وی عنوان کرد: از استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت انتظار داریم تا در زمینه تامین مبالغ نقدی به ما کمک کند چرا که شرایط اقتصادی موجود به ویژه در منطقه آزاد اروند سبب کاهش درآمدهای این سازمان شده لذا انتظار ما همراهی و حمایت دولت در این باره است ضمن اینکه از فرماندار آبادان نیز انتظار می رود ضمن پیگیری این مسئله بر حسن اجرای پروژه ها در این شهر نظارت کامل و دقیق داشته باشد.

تبدیل سرمایه‌های منجمد به سرمایه‌های فعال

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خوزستان کارهای ارزشمند و بزرگ زیادی بخصوص در حوزه عمرانی انجام داده است.

وی افزود: طرح آبرسانی غدیر، ساخت سد کرخه و برخی طرح‌های توسعه ای دیگر از جمله پروژه های خوزستان است که قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) به آن ورود کرد و کارهای اساسی و با کیفیتی را به انجام رسانده است، این پروژه ها برای منطقه، کشور، کشاورزی، صنعت آب و برق و توسعه استان منفعت های زیادی به همراه داشته است.

استاندار خوزستان گفت: در استان‌های دیگر به سبب انعطاف‌پذیری بیشتر میان مدیران شاهد اجرای پروژ‌ه‌های زیرساختی بزرگ همچون تقاطع‌های همسطح و مترو توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بودیم که مردم خدمات این قرارگاه را به عنوان پیمانکاری امین لمس کردند اما در خوزستان با چنین مواردی مواجه نبودیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ در استان از طریق دولت بیان کرد: مدیران و مسئولان دیگر استان‌ها با رایزنی هایی که انجام دادند توانستند اجرای پروژه های زیادی را در شهرهای شان را رقم بزنند اما این اتفاق در خوزستان مرسوم نبود، اگر شهرها و مراکز استان های دیگر رشد پیدا کرده به‌خاطر آن است که شهرداری هایشان از بانک وام گرفته و پروژه های مختلفی را اجرایی کردند و این گونه پیش افتاده اند اما ما این کارها را انجام ندادیم و نتیجه آن وضعیت کنونی شهرهای مان است.

شریعتی افزود: اکنون آمده ایم تا سرمایه‌های منجمد را به سرمایه های فعال تبدیل کنیم، زمین سرمایه منجمدی است که دارد به خدمتی برای مردم تبدیل می شود ضمن اینکه این زمین ها هم توسط قرارگاه سازندگی خاتم الاانبیاء (ص)به بیمارستان، ورزشگاه و امثال آن تبدیل شده و باز هم مورد استفاده مردم قرار می گیرد؛ در تهاتر ۷۰ درصدی زمین در ازای وجه نقد این زمین های معلق و بلا استفاده باز هم در همین منطقه تبدیل به خدمت و ثروت می شود.

وی عنوان کرد: بایستی از مسوولان انجام اقدامات را مطالبه کرد و اگر از موقعیت ها و ظرفیت ها استفاده نکنیم خطا کاریم؛ همین نقدینگی ها و سرمایه گذاری ها است که تبدیل به ایجاد زیرساخت و خدمت می شود، باید حتما منافع شهر و منطقه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۷۲۰۵۸

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول