اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

صدور و تمدید بیمه رایگان سلامت در ایام کرونا

مدیرکل بیمه سلامت استان قم از صدور و تمدید رایگان دفترچه های بیمه سلامت در ایام شیوع کرونا خبر داد.

صدور و تمدید بیمه رایگان سلامت در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا فخاریان قمی در گفتگو با خبرنگاران و با بیان این که شیوع کرونا و شرایط اقتصادی موجود اقتضاء می کند همه افراد جامعه تحت حداقل یک پوشش بیمه ای درمانی قرار داشته باشند اظهار کرد: با حذف آزمون وسع، تمام کسانی که تحت هیچ پوشش بیمه ای نیستند می توانند از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی افزود: این مهم با هدف دسترسی همه افراد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی دولتی انجام می شود و در آن همه افرادی که هیچ گونه پوشش بیمه ‌ای ندارند، بدون الزام به ارزیابی وسع، حداقل تا پایان سال جاری مشمول بیمه رایگان سلامت می شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: همچنین افرادی که پیش از این از پوشش بیمه ‌ای رایگان برخوردار بوده اند، برای تمدید دفترچه خود نیاز به ارزیابی وسع ندارند و دفترچه بیمه آنان نیز تمدید می ‌شود.

فخاریان قمی با اشاره به این که در حال حاضر 44 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند اضافه کرد: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه ایرانیان برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی بخش خصوصی کماکان می توانند بر اساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن، 50 یا 100 درصد حق بیمه را پرداخت و مشمول پوشش بیمه ایرانیان شوند.

وی گفت: 11 بیمارستان در قم مانند بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و بیمارستان امام رضا (ع) با اداره کل بیمه سلامت قرارداد دارند و بیماران برای بهره مندی از بیمه سلامت خود می توانند به این بیمارستان ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول