اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی تا خط قرمز تغییر کاربری باغ‌ها

آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی، آزادراه حرم تا حرم، درآمد شهرداری سمنان، جذب نیروهای غیربومی در آتش‌نشانی سمنان و . . . در نشست اعضای شورای شهر با معاون استاندار سمنان مطرح و تأکید شد که تغییر کاربری باغ‌ها خط قرمز مسؤولان استان سمنان است.

از آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی تا خط قرمز تغییر کاربری باغ‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمسعود سیادتی رئیس شورای اسلامی شهر سمنان امشب در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران ستادی استانداری سمنان با شورای اسلامی و شهرداری سمنان برای اجرای طرح‌های مختلف افزایش یابد.

او گفت: آزادسازی و اجرای عملیات‌های مختلف در کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان از مطالبه‌های جدی مردم شریف سمنان است که باید هرچه سریع‌تر با تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی این مهم محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان اضافه کرد: در بحث تکمیل ساخت آزادراه حرم تا حرم با توجه میزان محدود حریم شهر سمنان، این طرح از شمال این شهر عبور نکند.

سیادتی بیان کرد: بازسازی ورودی‌های شهر سمنان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط و شهرداری سمنان به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: از تلاش‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان که برای رفع مشکلات زیرساختی و عمرانی شهر سمنان و دیگر شهرهای استان در تلاش هستند، قدردانی می‌شود.

آزادراه حرم تا حرم از شمال شهر گذر نکند

مجید نظری، عضو شورای اسلامی شهر سمنان هم در این نشست گفت: تشکیل مجمع خیرین شهرساز در سمنان از رویه‌های مثبت برای توسعه این شهر به شماره می‌رود.

او گفت: مسؤولان از ظرفیت اعضای مجمع خیرین شهرساز برای توسعه شهر سمنان استفاده کنند و با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان برای توسعه روزافزون مرکز استان اقدام کرد.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان اضافه کرد: عملیات ساخت آزادراه حرم تا حرم به گونه‌ای باشد که این آزادراه از قسمت جنوب شهر سمنان عبور کند؛ چراکه این امر در ابعاد مختلف اقتصادی، تأثیری مثبتی برای این شهر دارد.

نظری بیان کرد: بازسازی ورودی شرق و غرب استان سمنان نیازمند پیگیری‌های مستمر بوده و شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌های اجرایی مربوط برای توسعه این بخش است.

درآمد شهرداری سمنان کاهش چشمگیری داشته است

عباس آل‌بویه، عضو شورای اسلامی شهر سمنان نیز گفت: منابع درآمدی شهرداری سمنان با توجه به شیوع کرونا ویروس کاهش چشمگیری داشته است که باید برای جبران این کسری، اقدام‌هایی با تلاش مسؤولان ارشد استان انجام شود.

او گفت: بر اساس آمار موجود، اکنون بخش زیادی از درآمدهای شهرداری سمنان صرف پرداخت دستمزد و هزینه‌های جاری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان اضافه کرد: نیاز است از محل صندوق توسعه ملی اعتبارهایی برای جبران کسری بودجه شهرداری‌های استان لحاظ شود.

آل‌بویه بیان کرد: نیاز است شفاف‌سازی‌هایی در ارتباط با اعتبارهای ارزش‌افزوده که برای شهرداری مصوب و تخصیص داده می‌شود، از سوی دستگاه اجرایی مربوط لحاظ شود.

جذب نیروهای غیربومی در آتش‌نشانی سمنان

مهدی خراسانیان، عضو شورای اسلامی شهر سمنان نیز گفت: در جذب آتش‌نشان برای پایگاه‌های آتش‌نشانی شهر سمنان بهتر بود که تمام افراد در حال جذب، بومی بودند؛ اما به دلیل نقص در قوانین ملی این مهم محقق نشد.

او گفت: پیگیری‌ها در سطح استان و ملی برای انجام طرح‌های اقتصادی و عمرانی در شهر سمنان از سوی مسؤولان با جدیت دنبال شود.

حرمت‌ها شکسته نشود

عباس طالب‌بیدختی، عضو شورای اسلامی شهر سمنان هم گفت:‌ رئیس شورای شهرستان سمنان در شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی شهرستان و استان حضور ندارد که این ضعف اساسی برای تصمیم‌گیری است.

او گفت: انتظار آن است که مسؤولان ارشد استان سمنان روند اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی ملی که برای استان در حال اجراست، را گزارش دهند.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان افزود: تلاش شود در انجام مسؤولیت‌ها حرمت‌ها شکسته نشود و با وحدت و همدلی برای توسعه استان و شهرستان سمنان اقدام شود.

مشکل جدی کمبود قیر در سمنان

محمد همتی، عضو شورای اسلامی شهر سمنان هم گفت: شهرداری سمنان برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهر سمنان با مشکل جدی کمبود قیر مواجه است که با پیگیری‌ها در سطح ملی برای رفع این چالش اقدام شود.

او افزود: خرید نردبان ۵۰ متری برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در ساختمان‌های بلندمرتبه به‌طور جد پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان تصریح کرد: در اجرای طرح‌های مختلف عمرانی در سمنان،‌ پیوست‌های فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه لحاظ شود.

همتی اضافه کرد: ساماندهی نقاط آسیب‌پذیر مانند لوله نفت، گاز و ... به‌طور جد از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط در دستور کار قرار گیرد.

رعایت چارچوب قانون برای اعطای مجوز ساخت

راضیه شهاب،‌ مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان هم گفت: سمنان در اعطای مجوز برای صدور پروانه ساخت از استان‌های قانون‌مند کشور از نگاه مسؤولان ملی به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: برگزاری منظم کمیسیون ماده پنج با جدیت در دستور کار بوده و استان سمنان در چارچوب قانون برای اعطای مجوز ساخت پایبند است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد:  در جذب آتش‌نشان برای شهر سمنان، روند استخدام بر اساس قوانین و چارچوب ملی است.

تغییر کاربری باغات؛ خط قرمز استانداری سمنان

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: هر هفته به‌صورت منظم برای تدوین طرح جامع و طرح تفصیلی شهر سمنان، نشست‌های منظم برگزار می‌شود و اصول ساخت‌وسازها در شهرها باید بر اساس طرح جامع شهری باشد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کمیسیون ماده پنج و بررسی موردی پرونده ساخت‌وسازها در این کمیسیون به‌طور ویژه در دستور کار است و استان سمنان از نظر برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج در رتبه اول کشور قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: افزایش تراکم در ساخت‌وسازها هیچ‌گونه محدودیتی در مناطق شهری استان وجود ندارد اما تغییر کاربری باغات و فضای سبز خط قرمز استانداری سمنان است.

فخری خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که باغات و فضای سبز برای ساخت‌وسازها تغییر کاربری شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر سمنان با تلاش دستگاه‌های اجرایی و شهرداری به‌طور ویژه در دستور کار باشد و هماهنگی لازم برای اجرای این طرح از سوی استانداری سمنان در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: نشست و پیگیری‌ها برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی شهر سمنان به‌طور ویژه در دستور کار است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول