اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت در ازبکستان

قرارداد همکاری ازبکستان با سازمان بین المللی مهاجرت برای افتتاح نمایندگی این سازمان در شهر «تاشکند» در یک مراسم رسمی در شهر «ژنو» امضا شد.

افتتاح نمایندگی سازمان بین المللی مهاجرت در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، قرارداد همکاری ازبکستان با سازمان بین المللی مهاجرت برای افتتاح نمایندگی این سازمان در شهر «تاشکند» در یک مراسم رسمی در شهر «ژنو» امضا شد.

ازبکستان در سال 2019 میلادی عضو کامل سازمان بین المللی مهاجرت شد که این امر موجب تشدید همکاری‌های «تاشکند» با این سازمان شده است، همچنان این همکاری‌های متقابل بیش از پیش گسترش می‌یابد.

پیشتر اعلام شد «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان در چارچوب سفر خود به «ژنو» «آنتونیو ویتورینو» مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت دیدار کرد.

ویتورینو پس از امضای قرارداد ضمن استقبال از ازبکستان به عنوان صد و هفتاد و سومین کشور عضو سازمان بین المللی مهاجرت گفت: همکاری‌های روزافزون با ازبکستان به یک مرحله جدید وارد می‌شود.

مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت افزود: از زمان افتتاح دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در شهر «تاشکند» در سال 2015 میلادی ما شاهد علاقه روزافزون و گام‌های عملی مقامات ازبکستان در شکل گیری سیستم موثر و مدرن مدیریت مهاجرت هستیم.

به گفته وی، ازبکستان شفافیت در اصلاحات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، عمل گرایی در روابط خود با کشورهای همسایه را به نمایش گذاشته و به نتایج حیرت انگیز دست یافته است.

ویتورینو خاطرنشان کرد: ما اعتراف می‌کنیم که «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور کشور برای موضوع مهاجرت در سطح ملی شخصا اهمیت اولویت دار قائل است و از ابتکارات منطقه ای و بین المللی مبنی بر همکاری‌های متقابل در موضوع مهاجرت بین المللی حمایت می‌کند.  

مدیر کل سازمان بین المللی مهاجرت تاکید کرد: ما تلاش‌های ازبکستان در ارائه کمک به اتباع خود در خارج از کشور که از بحران «کووید-19» در دیگر کشورها رنج می‌برند و ارائه کمک به آنان که به جمهوری بازگشتند، را ارزشمند می‌دانیم. ما از دولت ازبکستان بابت ارائه کریدور ایمن به صدها نفر مهاجران تاجیک آسیب دیده از پاندمی، انتقال آنان از مرز قزاقستان- ازبکستان تا مرز تاجیکستان قدردانی می‌کنیم.

ویتورینو در پایان اظهار داشت: قراردادی که امروز امضا کردیم همچنین یک نشانه بارز بر پایبندی برای گسترش همکاری‌های متقابل است.

سازمان بین المللی مهاجرت یک سازمان بین المللی پیشرو در زمینه مهاجرت که در سال  1951 میلادی تاسیس شده است و همکاری نزدیکی با سازمان‌های دولتی، بین المللی و غیر دولتی دارد.

با داشتن 162 عضو دائم و 9 عضو ناظر و دفاتر رسمی در بیش از 100 کشور مختلف، آرمان سازمان بین المللی مهاجرت کمک به مهاجرت قانونمند و انسانی به عنوان منافع مشترک همه را تحقق بخشد.  در تحقق این امر مهم، سازمان بین المللی مهاجرت خدمات و پیشنهادات خود را به دولت‌ها و مهاجران ارائه می‌کند.

سازمان بین المللی مهاجرت(IOM) در راستای ارتقای مدیریت قانونمند و انسانی مهاجرت، گسترش همکاری‌های بین المللی در زمینه مهاجرت، همفکری برای یافتن راه حل‌های عملی برای مشکلات مهاجرت و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مهاجران نیازمند شامل پناهندگان و آوارگان درگیری‌های داخلی تلاش می‌کند.

همکاری‌های سازمان بین المللی مهاجرت با ازبکستان در سال 2003 میلادی، همزمان با کمک این سازمان به مهاجرت قربانیان قاچاق انسان و مهاجران آسیب پذیر در کشورهای آسیایی مرکزی آغاز شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول