اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گرانی برخی کالاها ربطی به قیمت ارز ندارد

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: قسمتی از آشفتگی بازار، ناشی از تلاطم ارزی و یک قسمت دیگر هم مربوط به حرص است چراکه گرانی برخی کالاها ربطی به قیمت ارز ندارد.

گرانی برخی کالاها ربطی به قیمت ارز ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه در دیدار با رئیس اتحادیه و تعدادی از کسبه صنف میوه‌فروشی این بندر، اظهار داشت: تشکر می‌کنیم از همه بازاریان و کسبه که با رعایت انصاف و مردم‌داری در این اوضاع سخت اقتصادی و تلاطم ارزی این بازار را سر پا نگه داشته‌اند.

وی افزود: بازاریان در طول انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام یکی از پیشگامان بوده‌اند و قدیمی‌ترین مساجد و حوزه‌های علمیه ما در بازار است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه توصیه کرد: کسبه جوان اهل مسجد باشند و خدا را ناظر بر ترازوی خود بدانند و احکام شرعی تجارت را بدانند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا یادآور شد: قسمتی از آشفتگی بازار ناشی از تلاطم ارزی و یک قسمت دیگر هم مربوط به حرص است چراکه برخی کالاها ربطی به قیمت ارز ندارد و ما باید این حرص و طمع را در کسب و کار کنار بگذاریم و انصاف به بازار برگردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه گفت: امروز مردم زیر خط فقر هستند و با این قیمت‌ها نمی‌توانند میوه تهیه کنند و به خانه ببرند و این درست نیست.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: چرا لنگه هنوز بازار روز و میدان میوه و تره‌بار ندارد؟ و این‌ها مشکلات ریشه‌ای هستند.

وی کسبه را به انصاف و مردم‌داری توصیه کرد و گفت: با این گرانی میوه، در صد قابل توجهی از مردم ماهی یکبار هم میوه نمی‌خورند و گاها اسم میوه‌ها را فراموش کرده‌اند و این مشکل میوه باید ریشه‌ای حل شود و همه‌اش هم کسبه مقصر نیستند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول