اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با شیوع ویروس کرونا دارد

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: براساس مطالعات علمی انجام شده در جهان، میزان آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با شیوع ویروس کرونا و سلامت انسان دارد.

آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با شیوع ویروس کرونا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدابراهیم سیدموسوی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: همه ساله و با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش میزان آلایندگی‌ها، شاهد بروز مشکلات جسمی در بین شهروندان هستیم و امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و تضعیف سیستم ایمنی بدن، این مشکلات افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: براساس مطالعات علمی انجام شده در جهان، میزان آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با شیوع ویروس کرونا و سلامت انسان دارد.

وی به مهمترین وظایف شهروندان و مسوولان در این رابطه اشاره و یادآور شد: وظیفه مردم در چنین شرایطی بسیار سخت بوده تا جایی که باید با اقدامات پیشگیرانه برای کاهش میزان آلایندگی هوا و بروز این بیماری نهایت تلاش خود را با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به عمل آورند. 

سیدموسوی با اشاره به اینکه مردم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با آلودگی هوا و پیشگیری از ویروس کرونا توجه داشته باشند، تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از حضور کودکان و افراد سالمند در مکان‌های عمومی از جمله موضوعات مهمی است که در صورت رعایت آنها بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

معاون نظارت و پایش حفاظت از محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: شناسایی منابع آلاینده هوا و اجرای تمهیدات لازم جهت کاهش یا حذف آنها از جمله وظایف مهم دستگاه‌های نظارتی است که باید نسبت به انجام آن اقدام شود.

سیدموسوی یادآور شد: از شهروندان قزوینی درخواست داریم تا نسبت به رعایت استانداردهای اعلام شده محیط زیست در زمینه شاخص کیفیت هوا توجه کرده و در صورت وجود آلایندگی‌ها، اقدامات پیشگیرانه را به عمل آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول