اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خبرنگاری از یادگاران دفاع مقدس/ پیشکسوتان عرصه رسانه را ارج نهیم

سال‌های جنگ یادآور خاطراتی از بزرگ‌مردانی است که از همه چیز خود گذشتند و آرامش را به این سرزمین هدیه کردند.

خبرنگاری از یادگاران دفاع مقدس/ پیشکسوتان عرصه رسانه را ارج نهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آنهایی که مردانه رفتند و غیورانه جنگیدند و در این راه یا به فیض شهادت نائل آمدند و یا اسیر و جانباز شدند.

در همین نزدیکی‌ها و در عرصه رسانه بزرگ‌مردی از یادگاران دفاع مقدس فعالیت می‌کند که بیش از ۴۰ سال است در عرصه خبرنگاری به فعالیت مشغول بوده و در این مدت با فراز و فرودهای بسیاری مواجهه شده است.

عبدالغفور مصطفایی ابتدا در سال ۵۹ به استخدام صدا وسیمای مرکز فارس درآمد و در معاونت اطلاعات و اخبار به فعالیت خبرنگاری، گزارشگری به‌ویژه تلکس پرداخت.

وی که اکنون نیز خبرنگار خبرگزاری فارس، استان فارس است گفت: برادرم عبدالرسول نیز آن سال‌ها به‌عنوان خبرنگار در جبهه مشغول ارسال خبر بود که در اوایل جنگ درسال ۵۹ درخرمشهر و در حین انجام حرفه خبرنگاری به دست صدامیان به مقام والای شهادت نائل آمد و به‌عنوان اولین خبرنگار شهید نامیده شد.

وی، شهادت برادر را مهم‌ترین عامل ادامه راه او عنوان کرد و افزود: این اتفاق سبب شد لحظه‌ای خود را جدای از آن روزها نبینم و خود را مدیون شهدا ندانم.

مصطفایی ادامه داد: آن سال‌ها در حد وسع و توانم سنگر برادر را حفظ کردم و پس از اعزام‌های متعدد در غرب و جنوب به صورت داوطبانه به جبهه حق علیه باطل حضور یافته و درسال ۶۵ در عملیات کربلای پنج مجروح شدم.

وی با اشاره به اینکه مجروحیتش در برابر کسانی که ۹۰ درصد جانبازی داشتند، قطره‌ای در مقابل دریاست، گفت: در طی دوران جنگ تحمیلی افتخار شرکت دربرنامه روایت فتح که شهید آوینی آن را اجرا می کرد داشتم و با ارسال زندگینامه و مصاحبه با رزمندگان، دین و تکلیف خود را تا حدودی به این برنامه  ادا کردم.

این خبرنگار باسابقه شیرازی انگیزه دیگرش برای ورود به این حرفه راعلاقه‌مندی به این حوزه عنوان کرد و افزود: از نوجوانی مجلات مختلف را خریداری کرده و همه مطالب را می‌خواندم و دوست داشتم در آن مجلات قلم بزنم. شهادت برادر خبرنگارم سبب شد عزمم برای حضور در این حرفه جدی‌تر شود.

وی در توصیه‌ به خبرنگاران جوان و آنانی که تازه گام در این وادی گذاشته‌اند، اظهار داشت: باید بگویم که کوچکتر از آنم که به جوانان توصیه‌ای ‌داشته باشم اما پدرانه عرض کنم که هرگز و تحت هر شرایطی شرافت خبرنگاری خود را به مصلحت دنیایی نفروشند، چراکه قلم مقدس است و خداوند به آن قسم خورده است پس مسئولیت ما در برابر قلم بسیار است.

مصطفایی افزود: البته باید اذعان داشت که خبرنگاران از امنیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند و با عوض شدن هر مدیر مسئول یا سردبیر، خبرنگار بنا به دلایل غیرموجه و از روی اعمال سلیقه کنار گذاشته می‌شود.

در این راستا باید به حال این عمل غیر اصولی رسانه و داعیه داران متولی فرهنگ افسوس خورد.

وی تاکید کرد: متولیان فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید نسبت به پیشکشوتان عرصه رسانه بی‌تفاوت باشد و آنان را به حال  خودرها کند. در این راستا باید گفت که خبرنگاران قدیمی، جوانی خود را در این راه گذاشته‌اند و انصاف نیست که در گمنامی به سر برند.

مصطفایی افزود: مرحوم مصدقی، خبرنگار روزنامه کیهان و منوچهر دبیر با سابقه در صدا و سیما در اوج مطلومیت و گمنامی دنیا را ترک کردند که جای بسی تاسف است.

این خبرنگار باسابقه و از یادگاران دفاع مقدس که سال‌های طولانی است در خبرگزاری فارس فعالیت می‌کند پرداختن به پیشکسوتان اهالی رسانه را مهم خواند و صمن تشکر از این خبرگزاری آن را فتح بابی برای دیگر رسانه‌ها عنوان کرد و از انها خواست تا با پرداختن به معرفی شخصیت‌های بزرگ و قدیمی عرصه رسانه از زحمات انها قدردانی شود.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول