اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی در تاجیکستان

بزرگترین نیروگاه خورشیدی تاجیکستان در استان بدخشان این کشور به بهره برداری رسید.

بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، با کمک اداره توسعه بین‌المللی آمریکا در بلندترین نقطه ناحیه استان خودمختار بدخشان تاجیکستان یک نیروگاه خورشیدی 220 کیلوواتی احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

از این نیروگاه به عنوان بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی در تاجیکستان و قرار داشتن نیروگاه در بالاترین نقطه در جهان یاد می‌شود.

این پروژه همچنین شامل یک ایستگاه ذخیره برق با ظرفیت 180 کیلووات ساعت می‌باشد.

نیروگاه مذکور در نتیجه همکاری موفقیت آمیز دولت تاجیکستان، اداره توسعه بین المللی آمریکا و شرکت «پامیر انرژی» احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بنابر گزارش اداره توسعه بین المللی آمریکا، این نیروگاه خورشیدی به منظور تقویت توانایی نیروگاه برق آبی «تاجیکستان» که 1.5 مگاوات برق تولید می‌کند، نصب شده است.

مرغاب واقع در ارتفاع 3 هزار و 600 متری از سطح دریا،  بلندترین ناحیه تاجیکستان و یکی از بلندترین نواحی جهان به شمار می‌رود.

جمعیت 6 هزار نفری آن به دلیل موانع طبیعی از شبکه برق «پامیر انرژی» و شبکه برق ملی این کشور جدا و از دریافت منظم و کافی برق محروم بودند.

این نیروگاه خورشیدی امکان تامین مردم این منطقه با برق را 50 درصد افزایش می دهد که نه تنها کیفیت زندگی ساکنان را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد بلکه به توسعه اقتصادی این ناحیه نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول