اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جباراف: ماهیت اصلی دیپلماسی ما ایجاد پل طلایی بین مردم و دولت‌ است

نخست وزیر قرقیزستان در دیدار با رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک و سازمان های بین المللی گفت: ماهیت اصلی دیپلماسی ما ایجاد پل طلایی بین مردم و دولت‌ها است.

جباراف: ماهیت اصلی دیپلماسی ما ایجاد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جبار اف»، نخست وزیر قرقیزستان با رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک و سازمان‌های بین المللی و همچنین کنسول‌های افتخاری کشورهای خارجی در«بیشکک»  دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار جباراف اظهار داشت: ماهیت اصلی دیپلماسی ما ایجاد "پل طلایی" بین مردم و دولت‌ها است.

وی تأکید کرد: بیشکک همیشه علاقه مند به توسعه روابط دوستانه با شرکای خارجی خود و همچنین با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است.

جباراف با اشاره به وقایع  5 اکتبر در قرقیزستان گفت: این وقایع نتیجه انتخابات غیرمنصفانه پارلمان بود. همانطور که می‌بینید امروز وضعیت کشور تثبیت شده و فرایندهای سیاسی به حوزه قانونی بازگشتند.

نخست وزیر تأکید کرد: در حال حاضر نهادهای دولتی وظیفه دارند، مشکلات اقتصادی در کشور را برطرف کنند و اعتماد سرمایه گذاران را برگردانند و سیستم مدیریت دولتی را اصلاح کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: قرقیزستان به طور مستمر به تداوم سیاست خارجی خود و رعایت دقیق همه تعهدات بین‌المللی خود در چارچوب توافقنامه‌های دوجانبه و چند جانبه  پایبند خواهد بود.

جباراف به اولویت‌های فعلی سیاست خارجی اشاره کرد و اطمینان داد که مانند گذشته، بیشکک به تقویت همکاری با متحدان و شرکای استراتژیک خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه از کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از قرقیزستان در مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا تشکر کرد.

نخست وزیر قرقیزستان همچنین به اهمیتی که کشورش برای همکاری با ساختارهای مهم بین المللی مانند اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری‌های شانگهای و کشورهای همسود و اتحادیه اروپا و سایر نهادهای بین‌المللی قائل است، اشاره و اظهار داشت برای ما همکاری با این نهادها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جباراف از نمایندگان ارگان‌های دیپلماتیک برای شرکت در این نشست تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری همه جانبه کشورش با جامعه جهانی تقویت شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول