اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای ۱۴۵ برنامه کانون پرورش فکری در هفته کتاب/ اجرای برنامه «رادیو کتاب»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای ۱۴۵ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

اجرای ۱۴۵ برنامه کانون پرورش فکری در هفته کتاب/ اجرای برنامه «رادیو کتاب»

بهناز ضرابی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فرارسیدن بیست و هشتمین دوره کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه فعالیت‌های اجرایی در مراکز فرهنگی هنری کانون با شعار "دانایی مانایی" برگزار می‌شود اظهار کرد: امیدواریم هفته کتاب و کتابخوانی هفته آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب باشد.

وی با تاکید بر کلام الهی که می‌فرماید: "هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون"، اهمیت تاثیر مطالعه بر رشد انسان را عنوان کرد و گفت: قطعا کسانی که می‌خوانند و می‌دانند با کسانی که مطالعه نمی‌کنند برابر نیستند و کتاب از دیرباز احیاکننده دانایی و مانایی بشر بوده و خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: کتاب می‌تواند به عنوان یک ابزار مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه برای همه و به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشد.

وی با توجه به اهمیت جایگاه مطالعه بر اساس آموزه‌های اسلام بیان کرد: اگر علاقه به مطالعه از کودکی در انسان پدید نیاید و مطالعه به نیاز معنوی در زندگی  تبدیل نشود، در جوانی تهی از اندیشه و تفکر خواهد بود و سادگی و بی‌تجربگی جوانی راه را برای نفوذ ناهنجاری‌ها باز می‌سازد.

ضرابی‌زاده عنوان این هفته را مغتنم شمرد و گفت: باید نه تنها در این هفته بلکه همواره نسبت به توسعه و ترویج کتابخوانی و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه تلاش کنیم.

وی به برنامه‌های اجرایی در مراکز ۴۱گانه استان همدان اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا همه فعالیت‌‌های کانون پرورش فکری کودکان در فضای مجازی اجرا می‌شود.

‏ضرابی‌زاده به اجرای ۱۴۵ فعالیت در مراکز فرهنگی استان برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه شادپیمایی کاروان دوستداران کتاب در سطح شهر به مدت یک هفته با هدف ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی یکی از برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی از ‏برگزاری انجمن مجازی شعر با حضور میثم متاجی خبر داد و اظهار کرد: ‏مشارکت در اجرای جام باشگاه‌های کتابخوانی و اجرای برنامه ادبی "دو پنجره" به صورت کشوری در قالب شعر و داستان در این هفته پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای ۴۱ معرفی کتاب از کتاب‌های طرح تمیم در ۴۱ مرکز فرهنگی توسط مربیان خبر داد و یادآور شد: اجرای برنامه "رادیو کتاب" توسط اعضای نوجوان، اجرای لایو قصه‌گویی با حضور کیانی‌مقدم با موضوع "قصه‌های آیینی" و فراخوان عکاسی "من و کتاب‌هایم، یار مهربان، بهترین کتاب" از دیگر برنامه‌هاست.

وی به ساخت پادکست صوتی و تصویری توسط اعضا با موضوع کتاب اشاره کرد و تصریح کرد: برگزاری جلسه انجمن عکاسان نوجوان، ‏ساخت مجسمه "کودک کتابخوان" و معرفی شهدای کتابخوان و دهها برنامه و فعالیت‌های متنوع دیگر نیز در این هفته اجرا می‌شود.

ضرابی‌زاده بیان کرد: این برنامه‌های شاد، در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، توسط ۴۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت سیار پستی در فضاهای مجازی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در این هفته، عزیزان کودک و نوجوان نهایت استفاده خود را از این برنامه‌های متنوع داشته باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول