اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کتاب مهمترین عنصر فرهنگی و عامل سلامت روح جامعه است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارسیان با اشاره بر اینکه اقتصاد، سیاست، امنیت و فرهنگ چهار رکن عناصر توسعه پایدار یک جامعه محسوب می‌شوند افزود؛ فرهنگ مهمترین رکن توسعه پایدار یک جامعه است که هویت یک جامعه با آن شکل می گیرد.

کتاب مهمترین عنصر فرهنگی و عامل سلامت روح جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، مرضیه دیلمی نژاد در نشست خبری مجازی با خبرنگاران ضمن تبریک بیست و هشتمین سال کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "دانایی، مانایی"  به همه کتابداران، کتاب دوستان و فعالان عرصه های فرهنگی شهرستان افزود: در این دوران که کل کشور و جهان درگیر بیماری کرونا شده است و سلامت جسم افراد جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده است، وظیفه مهم جبهه فرهنگی کشور که تامین کننده سلامت روح جامعه هستند، پر رنگ‌تر و مهم‌تر می شود‌.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارسیان با اشاره بر اینکه اقتصاد، سیاست، امنیت و فرهنگ چهار رکن عناصر توسعه پایدار یک جامعه محسوب می‌شوند افزود: فرهنگ مهمترین رکن توسعه پایدار یک جامعه است که هویت یک جامعه با آن شکل می گیرد.

 دیلمی نژاد با بیان اینکه کتاب به عنوان مهم ترین عنصر فرهنگی در پویایی یک جامعه بیشترین اثرگذاری را دارد بیان داشت: امروز استراتژی دشمن برای مقابله با اقتصاد انقلاب اسلامی، استراتژی فرهنگی است و می‌طلبد که نگاه همه مسئولان کشور و شهرستان نگاهی فرهنگی باشد تا بتوانند با تکیه بر فرهنگ غنی اسلام و ایران به رفع مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان افزود: امروز سلامت روح افراد جامعه مسئله مهمی است که نباید از دیدگان مسئولان پنهان شود. اهمیت دادن به سلامت روح جامعه علاوه بر اینکه موجب همگامی مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیماری کرونا می‌شود، می‌تواند جامعه‌ای بانشاط و شاداب را چه در زمان  بیماری کرونا و  چه بعد از آن بوجود آورد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز مسئله کتاب و کتابخوانی از مسائل مهم کشور و جامعه تلقی میشوند که می‌توانند در زمینه تامین سلامت روح جامعه تاثیر گذار باشند.  این وظیفه مهم و خطیر به عهده تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور و شهرستان می‌باشد که بتوانند در کنار و دوشادوش سفیران سلامت جامعه که در جبهه اول سلامت جسم مردم قرار دارند بتوانند تامین کننده سلامت روح تک تک افراد جامعه باشند. 

دیلمی نژاد در بخش پایانی سخنان خود به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارسیان اشاره کرد و بیان داشت: در این هفته برنامه‌ها عمدتا به صورت مجازی تدارک دیده شده که از روز پنج‌شنبه ۲۲ آبان آغاز شده است.

وی آیین گل افشانی گلزار شهدا، پویش کتابخوانی هر مقطع تحصیلی یک کتاب، نشست کتاب‌خوانی مجازی روسای ادارات شهرستان، نمایشگاه  مجازی گزیده شناسی کتابخانه های عمومی، تقدیر از برگزیدگان جشنواره رضوی، نشست تخصصی ویژه گروه های مختلف، کتابخانه‌گردی و افتتاحیه محفل ادبی شهرستان را از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان اعلام کرد.

دیلمی نژاد در انتها افزود:  با قرار گرفتن شهرستان پارسیان در  وضعیت قرمز و اعمال محدودیت‌های ۳ و ۴ که شامل کتابخانه های عمومی نیز می باشند، فعالیت  و خدمات  کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب و تا پایان اعمال محدودیت‌های شهرستان،  برای حفظ سلامت جسم جامعه به صورت غیر حضوری و از طریق کانالهای ارتباطی کتابخانه‌های شهرستان در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول