اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران دیابتی در فیروزکوه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: برای پیشگیری از دیابت در فیروزکوه، ابتدا در افراد بالای ۳۰ سال بیماریابی و غربالگری انجام می‌شود سپس کسی که به عنوان بیمار تشخیص داده شود توسط مراقبین سلامت و بهورزان پرونده الکترونیکی تشکیل شده و ماهی یکبار توسط آن‌ها پیگیری خواهند شد.

تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران دیابتی در فیروزکوه

دکتر مهدی رجب ترقی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در فیروزکوه به مناسبت روز جهانی دیابت اظهار کرد: دیابت که از آن به عنوان قند خون بالا نیز یاد می‌شود یک وضعیت مزمن است که بر چگونگی تبدیل غذاهای مصرفی به انرژی تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: به طور کلی بیشتر غذایی که می‌خوریم در بدن به صورت قند(گلوکز) در می‌آید و وارد جریان خون می‌شود اینجا است که لوزالمعده هورمون انسولین تولید می‌کند تا میزان قند خون را کاهش دهد و در واقع انسولین، گلوکز موجود در خون را به سلول‌های بدن وارد می‌کند تا به عنوان انرژی مصرف شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه ادامه داد: اگر مبتلا به بیماری قند خون بالا باشید، بدن شما نمی‌تواند انسولین کافی تولید کند یا از انسولین تولید شده به خوبی استفاده کند و وقتی انسولین کافی وجود نداشته باشد، سلول‌ها گلوکز دریافت نمی‌کنند و گلوکز در خون می‌ماند؛ این وضعیت با گذشت زمان می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری‌های کلیوی، نارسایی کلیه، مشکلات چشم، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و موارد دیگر شود.

رجب ترقی تصریح کرد: در بحث برنامه پیشگیری از دیابت در فیروزکوه، ابتدا در افراد بالای ۳۰ سال بیماریابی کرده و غربالگری انجام می‌شود سپس کسی که به عنوان بیمار تشخیص داده شود توسط مراقبین سلامت و بهورزان پرونده الکترونیکی تشکیل شده و ماهی یکبار توسط آن‌ها پیگیری خواهند شد.

وی در پایان ابراز کرد: هر ۳ ماه آزمایشات توسط پزشک برای این افراد درخواست می‌شود و اگر نیاز بود به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند و در حال حاضر در شهرستان فیروزکوه به دلیل کرونا ،اطلاع رسانی و آموزش‌ها در مورد دیابت به صورت مجازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول