اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه اتیوپی و رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با همتای اتیوپیایی خود، اجرای عملیات نظامی اتیوپی در منطقه «تیگرای» را بررسی کرد.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه اتیوپی و رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «دمیکی مکنونن» همتای اتیوپیایی خود تلفنی گفت‌وگو کرد.

دمیکی در این تماس تلفنی، اشکنازی را در جریان اهداف دولت اتیوپی از اجرای عملیات نظامی در منطقه تیگرای قرار داد و گفت که هدف از این عملیات حفظ قانون اساسی و تضمین حاکمیت قانون در این منطقه است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دمیکی همچنین گفت که فرار از مجازات دیگر جایز نیست و ساکنان تیگرای نیز باید از چنگال گروه موسوم به «جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای» رهایی یابند.

وزیر خارجه اتیوپی تأکید کرد که هدف از این عملیات تخلیه مکان‌هایی است که جبهه خلق برای آزادی تیگرای آن را از سلاح‌های سنگین و دوربُرد پر کرده‌ بود.

وی اشاره کرد که ارائه کمک‌های لازم به زخمی‌های نیروی دفاعی اتیوپی و تحویل جنایتکاران به دادگاه از دیگر اهداف اجرای این عملیات است.

وزرای خارجه اتیوپی و رژیم صهیونیستی همچنین پرونده سد النهضه را مورد بررسی قرار دادند.

درگیری‌های خونین میان ارتش اتیوپی و نیروهای جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای (تی.پی.ال.اف) که حزب حاکم در منطقه  نیمه‌خودمختار تیگرای به شمار می‌آید، همچنان ادامه دارد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که «آبی احمد علی» نخست‌وزیر اتیوپی در پی تشدید اختلافات قدیمی با منطقه تیگرای، چهارم نوامبر جاری نیروهای ارتش و هواپیماهای جنگی خود را به این منطقه  اعزام کرد و ارتش آن تصریح کرد که ناچار شده است «جنگی ناخواسته و بی‌فایده» را در منطقه تیگرای آغاز کند. نخست‌وزیر اتیوپی رهبران تیگرای را به  تضعیف اصلاحات دموکراتیک خود متهم می‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول