اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد عتبات شهرستان دنا معرفی شد

طی حکمی امام جمعه سی‌سخت رئیس ستاد عتبات شهرستان دنا شد.

رئیس ستاد عتبات شهرستان دنا معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیسخت، در راستای اهداف بازسازی عتبات عالیات در کشور طی حکمی از سوی سردار حکمتی فرمانده تیپ ۴۸ فتح و رئیس ستاد عتبات عالیات در استان حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه شهر سی سخت به عنوان رئیس عتبات عالیات شهرستان دنا منصوب گردید.

سردار حکمتی فرمانده تیپ 48 فتح و رئیس ستاد عتبات عالیات در استان گفت: یکی از اهداف اصلی  ستاد یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در سراسر دنیاست که از  مأموریت های  حضرت آقا به این ستاد، اعزام به اربعین حسینی جهت پذیرایی در عراق و ایران از زائرین حسینی، راه اندازی مواکب که ظرفیت هایی در همه آنها برای همکاری کردن در مواقع بحرانی از جمله  سیل و زلزله است.

وی گفت: تمام استانها به نحوی بخشی از ساخت حرمین را به نام خودشان می گیرند که تا کنون استان ما از این موهبت برخوردار نبود ولی هم اکنون به لطف الهی قرار است ساخت باب المهدی پدر امام زمان عج را در برنامه کاری ستاد عتبات عالیات استان قرار دهیم.

سردار حکمتی افزود: ۶۳ پروژه در عراق در حال کار است که  سهم ایران در شهر سامرا، توسعه حرم عسکرین  است، ستاد عتبات یک ستاد مردمی است که از طرف دولت کمک نمی شود و مردم به صورت خودجوش و میزان ارادتی که به اهل بیت دارند در این امر خیر شریک می شوند.

حکمتی گفت: امام جمعه هر شهر با همکاری  فرمانداران و فرمانده سپاه شهرستان مسئولیت اجرایی ستاد را برعهده دارند، امام جمعه پدر معنوی هر شهرستان است،گروه های فرهنگی و جهادی، دهیاران حوزه های مقاومت و پایگاه های بسیج تا دورترین نقطه همه باید  پای کار ستاد بیایند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح گفت: اگر در  ایران ۸۰ میلیونی هر ایرانی ۵ هزار تومان برای بازسازی عتبات عالیات بدهد سهم ایران محقق می شود که استان ما باید در حدود ۴میلیارد تومان برای عتبات عالیات و حدود ۲ میلیارد تومان  هم برای درب باب المهدی تامین کند.

این فرمانده عنوان کرد: سهم مشارکت استان ما در کل کشور و در بین ۳۲ استان رتبه آخر که این آمار  طبق گزارشات موثق است که در این بین میزان آورده ما حدود ۸ میلیون تومان  از ۴ میلیارد تومان است که رقم خوبی نیست و ما مسؤولان نتوانستیم مردم را پای کار بیاوریم و از ظرفیتشان استفاده کنیم.

فرماندار دنا گفت: شهرستان دنا چهارمین شهرستان از نظر جمعیتی در استان  است که در هشت ماه اخیر که  ویروس کرونا گرفتار کشور شده توانسته برای هر کاری برنامه ریزی داشته باشد و با همدلی مسئولین و مردم  تا کنون در  حل تمام مسائل  نمره قبولی بگیرد.

فرماندار دنا خطاب به سردار حکمتی گفت:در  برنامه  محلول پاشی شهر سی سخت و روستاهای اطراف توانستیم اولین شهر پیش قدم در این امر باشیم، سپاه هر جا که بوده توانسته با اقتدار وارد شود و با نظم خاص خود هر شروعی را به پایان برساند که در همین بحث ویروس کرونا سپاه ناحیه دنا در زمینه استقرار ایستگاه های غربالگری از روز اول تا آخرین روز پا به پای جامعه پزشکی و مردم بودند.

پناهی گفت: دربحث آتش سوزی در متطقه کبکیان ودم چنار  نیروهای  سپاه بودند که به کمک  مردم ومنابع طبیعی توانستند آتش را مهار کنند.

فرماندار دنا گفت: با توجه به ارتباط شهرستان  دنا با استان های همجوار نگرانی های زیادی  برای مردم و مسئولین به وجود آمده بود که بیشترین ابتلا در شهرستان دنا  می باشد ولی با همدلی و همت مردم و مسئولان تا کنون تنها  شهرستانی هستیم  که به وضعیت  قرمز گرفتار  نشدیم که در این بحث  تمام روستاها کنترل شد، به مردم آموزش های لازم داده شد، مردم به کمک ما آمدند، در بحث بحران آتش سوزی در استان  فقط شهرستان دنا توانست در همان ساعت های اولیه آتش سوزی را مهار کند و خسارت را با توجه به بیشترین پوشش گیاهی به کمترین حد موجود برساند.

پناهی گفت: با توجه به بارش برف و باران پیش رو در امسال و نبود تجهیزات راهداری مشکل ما را بیشتر می کند و با توجه به اینکه 70درصد جمعیت شهرستان دنا  روستایی است می طلبد که سپاه فتح برای ما چاره ای بیاندیشد تا در این شرایط حساس گرفتار کولاک و برف و بوران نشویم.

سرهنگ ستوده نیا فرمانده سپاه ناحیه دنا خطاب به سردار حکمتی  گفت: شما همیشه توام با انرژی هستید و همیشه یار و یاور ما بودید 

ستوده نیا گفت: هیئت رزمندگان  راه اندازی شد و از سوی مردم  استقبال گسترده ای شد و تمام هزینه های این هیئت که از سوی  مردم داده شده بود توانست بسیاری از مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند کار انقلابی و جهادی دفتر و دستک نمی خواهد و باید به صورت میدانی وارد شد و در عمل نشان داد.

فرمانده سپاه دنا گفت: برنامه کمک های معیشتی ما ۵۵۰۰ مورد بود که  ۷۵۰۰ مورد محقق شد و قصد داریم این رقم را  به ۱۰ هزار مورد برسانیم.

امام جمعه سی سخت هم گفت: باید از ظرفیت هایی که داریم در راه عتبات عالیات استفاده کنیم که خدمت  به اهل بیت بهترین توفیق است.

مصباح نژاد گفت: در رابطه با ساخت و ساز عتبات یک مساله کلامی است که وهابیون مخالف هستند چرا که مردم به واسطه این جایگاه های مقدس و مقبره ها  به معنویت وصل می شوند.

وی گفت: خدمت به اهل بیت مایه شرافت و سربلندی ماست که در این عرصه مهم از ظرفیت های دولتی،مسئولین و مردم استفاده خواهیم کرد.

امام جمعه سی سخت گفت: اگر سردار سلیمانی با پشتوانه جمهوری اسلامی نبود عتبات عالیات این قدر  عزت پیدا نمی کردند و ساخته نمی شدند، پیشنهاد می کنم  در هر کاری از ظرفیت جوانان استفاده کنیم جوانان را وارد کار کنیم و از ظرفیت های علمی و توانمندی های آنها استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول