اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

منتظر تصمیمات پایتخت نمانید، ایلام را تعطیل کنید/ تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد

دادستان ایلام گفت: زنجیره کرونا فقط با ممنوعیت قطع می‌شود و با توجه به آمار اعلامی از سوی علوم پزشکی، استان ایلام باید از امروز تعطیل شود و نباید منتظر تصمیمات تهران باشیم.

منتظر تصمیمات پایتخت نمانید، ایلام را تعطیل کنید/ تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام در جلسه ستاد کرونا استان ایلام گفت: با توجه به آمار اعلامی از سوی علوم پزشکی، استان ایلام باید از امروز تعطیل شود نباید منتظر تهران باشیم؛ زیرا تا شنبه‌ی آینده با میانگین روزی ۳۰۰ نفر بیش از ۲ هزار نفر مبتلا خواهند شد.

وی افزود: مسوولیت اعضای ستاد در این شرایط بسیار مهم است؛ الزام‌ کردن مصوبات کرونا بر عهده دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، دولت و ستاد کرونا است. 

دادستان ایلام گفت: زنجیره کرونا فقط با ممنوعیت قطع می‌شود با محدودیت قطع نمی‌شود؛ اعلام محدودیت فعالیت مشاغل و کسب و کارها در مورد کرونا نباید شبیه شرایط جوی و یخبندان باشد؛ آنجا تا آب شدن یخ و جهت پیشگیری از لیز خوردن چند ساعتی فعالیت‌های اجتماعی با تاخیر شروع می شود.

وی اضافه کرد: اینجا با کرونا که یک ویروس با سرعت بالای تکثیر و انتشار در هوا است سروکار داریم و مثلاً می‌خواهیم از انتشار آن و ابتلای بیشتر افراد جلوگیری کنیم؛ این روش‌های پیشگیرانه ستاد جواب نمی‌دهد و بهترین دلیل بر این مدعا همین آمارهای افزایشی مبتلایان و فوتی‌هاست.

خسروی‌زاد ادامه داد: کرونا عین مرگ است؛ اقدامات زیادی توسط رسانه‌ها صورت گرفته است و مردم ما آگاه شده‌اند که کرونا کشنده است.

وی گفت: تخت خالی در بیمارستان‌ها وجود ندارد و کادر درمان خسته‌ شده‌اند؛ ستاد استانی، تمام ادارات، بانک‌ها، اصناف و بازار را تعطیل کند.

دادستان ایلام تصریح کرد: تعطیلی اصناف تا ساعت ۱۸ قابل اجرا نیست و زمان نمی‌تواند از انتقال ویروس جلوگیری کند؛ تمام استان با حمایت دستگاه قضایی قرنطینه شود.

وی ادامه داد: مالیات اصناف، برای یکسال بخشودگی اجاره بهاء به مدت دو ماه و استمهال وام‌ها برای اصناف و بازاریان تا پایان سال اجرا شود؛ برای افرادی که توان خرید دارو ندارند تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

خسروی‌زاد افزود: در آرامستان صالح‌آباد، فوتی‌های کرونایی از دیگر شهرها به این منطقه منتقل می‌شوند که باید جلوگیری شود؛ همچنین آمار غیر واقعی فوتی‌ها در شهرستان هلیلان باید پیگیری شود.

وی گفت: تسهیل در راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ۴۰ تختخوابی هلال احمر باید مد نظر قرار گیرد و در این جلسه اجرایی شود.

انتهای پیام/970877/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول