اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خودکفایی کرمانشاه در تولید ماسک استاندارد/ ماسک «سه لایه صنعتی» ۱۳۰۰ تومان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در زمینه تولید ماسک سه لایه صنعتی استاندارد و ارزان قیمت، با فعالیت 10 واحد صنعتی به خودکفایی رسیده است.

خودکفایی کرمانشاه در تولید ماسک استاندارد/ ماسک «سه لایه صنعتی» ۱۳۰۰ تومان است

محسن دارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم استان، اظهار داشت: در استان کرمانشاه تا پیش از شیوع کرونا هیچ واحد تولیدی ماسک وجود نداشت، اما کمی بعد برخی واحدهای صنعتی با تغییر چرخه تولید دست به کار شدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰ واحد تولیدکننده ماسک سه لایه صنعتی در سطح استان داریم، تمامی واحدها دارای پروانه بهره‌برداری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند و همچنین تائیدیه را از معاونت غذا و دارو اخذ کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اعلام این خبر که در حال حاضر در زمینه تولید ماسک سه لایه صنعتی استاندارد و ارزان قیمت به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: براساس برآوردهای سازمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار ماسک سه لایه نیاز داریم که الان دو برابر نیاز استان را تولید می‌کنیم.

وی ظرفیت تولید روزانه استان را ۶۰۰ هزار عدد ماسک اعلام کرد و افزود: از لحاظ تامین ماسک برای هم استانی‌ها مشکلی نداریم، البته توانایی تولید یک‌میلیون عدد ماسک در استان را نیز داریم.

دارابی یادآور شد: تا شهریورماه موضوع تامین پارچه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های صمت استانی پیگیری می‌شد که از شهریورماه به علت سیاست‌های مرکز، این وظیفه به عهده معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و استانی داده شد.

این مسئول در خصوص صادرات ماسک تولید کرمانشاه به دیگر استان‌های کشور، افزود: مشکلی برای این کار نداریم، البته باید با هماهنگی معاونت غذا و دارو انجام شود، ولی برای صادرات به سایر کشورها علی‌رغم توانایی تولیدی که داریم این امکان وجود ندارد چون ممکن است با پیک بعدی رو‌به‌رو شویم که در این صورت باید بتوانیم اقلام بهداشی مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی در خصوص چگونگی توزیع ماسک استاندارد ارزان قیمت برای استفاده مردم، گفت: شبکه توزیع ماسک سه لایه صنعتی در داروخانه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های بزرگ هستند که معاونت غذا و دارو نظارت بر داروخانه‌ها و معاونت بازرسی صمت نیز نظارت بر در فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و اصناف را بر عهده دارند.

دارابی با اعلام آمادگی برای توزیع ماسک در مراکز پرازدحام، افزود: اگر شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها مکانی را در این مراکز در اختیار ما قرار دهند این آمادگی را برای توزیع ماسک زیر قیمت مصوب داریم.

وی قیمت مصوب ماسک سه‌لایه صنعتی را یک‌هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: چنانچه هم‌استانی‌های بیش از این قیمت مصوب برای خرید ماسک استاندارد هزینه می‌کنند به شماره ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول