اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

چگونه 400 هزار دانش آموز محروم از زیرساخت مجازی را آموزش داد

اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسالت زاهدان عنوان کردند: چه طور باید 400 هزار دانش آموز محروم از تدریس مجازی را به لحاظ آموزشی پوشش داد در حالی که بیش از 300 منطقه در استان به دلیل عدم زیر ساخت های ارتباطی به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند.

چگونه 400 هزار دانش آموز محروم از زیرساخت مجازی را آموزش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسالت زاهدان، از سال گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا آموزش و پرورش کشور تحت تاثیر قرار گرفته است و آسیب های جدی به تعلیم و تربیت کشور وارد کرده است با این حال راهکارهایی برای آموزش دانش آموزان پیشنهاد شده اما هنوز خلاء آموزشی موجود در شرایط کرونایی پر نشده است.

این روزها دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان در دوگانگی (دوراهی سخت ) آموزش حضوری و مجازی به سر میبرند، آقای وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند: «ذمه 15 میلیون دانش آموز روی دوش من است و باید اطمینان داشته باشم که آنها به آموزش با کیفیت دسترسی دارند» این در حالی است که شاهد هستیم دانش آموزان سیستان و بلوچستان در تصمیمات شما نادیده انگاشته شده اند.

 شاد، ظرفیت زیادی برای عدالت آموزشی در کشور ایجاد کرده و اکنون می توان گفت که در جهت رفع محرومیت آموزشی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور یک ابزار قوی در دست داریم، این در حالی است که 62 درصد دانش آموزان ابتدایی در استان سیستان و بلوچستان به شاد دسترسی ندارند و باید برای تحصیل در مدارس حضور داشته باشند.

بیش از 70 مدرسه در سیستان و بلوچستان به دلیل عدم رعایت پروتکل ها، اخطاریه بهداشتی دریافت کردند، بسیاری از مدارس و کلاس های درس به صورت کپری و کانکسی است و در برخی مناطق شاهد هستیم در کلاس های با ظرفیت کم تعداد بالایی دانش آموز حضور دارد.

باید یادآوری کرد که هنوز هستند مناطقی در سیستان و بلوچستان که به آب لوله‌کشی دسترسی ندارند، با این شرایط دانش آموزان چه طور میتوانند به یکی از اصلی ترین نکات بهداشتی که شست و شوی مداوم دست هاست عمل کنند.

سوال ما این است که 328 هزار و 541 نفر از دانش آموزان ابتدایی که به شکل حضوری آموزش میبینند چه طور باید با کمبود جا، نبود آب و رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی درس بخوانند و چه کسی سلامت این دانش آموزان را تضمین میکند.

از طرفی چه طور باید 400 هزار دانش آموز محروم از تدریس مجازی را به لحاظ آموزشی پوشش داد در حالی که بیش از 300 منطقه در استان به دلیل عدم زیرساخت های ارتباطی به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند.

در حال حاضر دانش آموزان سیستان و بلوچستان اگر برای حفظ جان در خانه بمانند از تحصیل محروم می مانند و اگر برای تحصیل به مدرسه بروند جانشان در خطر است و این است دوگانگی سختی که بهای آن نابودی استعدادهای این مرزو و بوم است.

جناب آقای حاجی میرزایی از شما خواستاریم با توجه به شرایط کرونایی و عدم دسترسی بعضی از  مناطق به اینترنت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مدارس، در راستای تسهیل امر آموزش برای دانش آموزان مستعد این مناطق قدمی بردارید، ما دانشجو معلمان نیز به عنوان بازوی مقاوم آموزش و پرورش از هیچ کمکی در راستای آموزش آینده سازان این مرز و بوم دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول