اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فرماندار سرپل‌ذهاب: تهدید زلزله به فرصت‌های بی‌نظیری تبدیل شد

فرماندار سرپل‌ذهاب از تبدیل زلزله 7.3 ریشتری سه سال پیش به فرصت‌های بی‌نظیر برای شهرستان خبر داد و گفت: پس از سه سال، آثاری از حجم بالای آسیب‌های زلزله بر چهره شهر دیده نمی‌شود شهر زنده و زندگی در شهر جاری است.

فرماندار سرپل‌ذهاب: تهدید زلزله به فرصت‌های بی‌نظیری تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محبت جمالی‌نیا امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت بازسازی شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در حوزه بازسازی خیلی از آسیب‌ها تبدیل به فرصت شد.

وی کل واحدهای آسیب‌دیده شهرستان را ۳۵ هزار واحد اعلام کرد و گفت: ۱۸ هزار واحد از این تعداد تعمیری و ۱۷ هزار واحد تخریبی بود.

فرماندار سرپل‌ذهاب در خصوص وضعیت بازسازی واحدهای تعمیری، اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد درحوزه شهری و  ۵ هزار و ۵۰۰ واحد در حوزه روستای روستا از نوع تعمیری تشخیص داده شد که کار بازسازی آن‌ها به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بازسازی ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی شهرستان به اتمام رسیده است، افزود: بیش از ۸ هزار و ۱۳۶ واحد از این تعداد مربوط به روستاها و ۷ هزار و ۳۶۴ واحد نیز شهری است که مابقی هم در حال بازسازی هستند.

جمالی‌نیا خاطرنشان کرد: وضعیت تراکم ساختمانی شهری نسبت به قبل از زلزله از ۱.۱ طبقه به ۱.۹ طبقه رسیده است.

وی اظهار داشت: در حوزه روستایی از مجموعه ۱۰ هزار و  ۸۰۹ واحد روستایی، امروز بیش از 20 درصد افزایش واحد روستایی داشته‌ایم یعنی ۱۲ هزار و ۹۳۳ واحد ساخته شده است.

این مسئول با اشاره به تخریب ۳۲ مدرسه در جریان زلزله در شهرستان، گفت: ۱۴ مرکز آموزشی از این تعداد در شهر و ۱۸ عدد دیگر در روستا بود که امروز بعد از گذشت سه سال از زلزله ۷.۳ ریشتری، با مشارکت خیران و کمک دولت بیش از ۵۷ مدرسه در مساحتی بالغ بر ۳۳ هزار و ۸۸۶ متر مربع با بیش از ۶۰۶ کلاس درس ساخته شده است.

جمالی‌نیا مجموعه مدارس تعمیری در حوزه شهری را ۱۱۹ مدرسه و در حوزه روستایی ۱۲۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: کار تعمیرات و مقاوم‌سازی آن‌ها به پایان رسیده و به ۱۷ هزار دانش‌آموز شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی در خصوص ساخت و ساز در حوزه درمان شهرستان، گفت: یک سال بعد از زلزله بیمارستان شهرستان که دچار آسیب شده بود مقاوم‌سازی شد و شروع به فعالیت کرد و به همت خیرین بیمارستان بقیع‌الله نیز با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ۸۱ تخت به عنوان فرصتی بی‌نظیر به شهرستان اضافه شده است.

ساخت ۴۹ خانه بهداشت، پنج پایگاه سلامت، ۹ مرکز بهداشت (هفت عدد در حوزه روستایی دو تا حوزه شهری)، مرکز فوریت‌های پزشکی، ایجاد بخش‌های مختلف قلب عروق، جراحی عمومی، زنان و زایمان، بخش کودکان در شهرستان از پیشرفت‌های حوزه درمان بود که جمالی‌نیا به آن اشاره کرد.

فرماندار سرپل‌ذهاب واحدهای خسارت دیده دامی در شهرستان را بیش از ۳ هزار ۶۷۲ واحد دامی اعلام کرد و افزود:  بیش از ۳ هزار واحد با بلاعوض‌های داده شده احداث شده واحدهای تعمیری دامی بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ واحد بوده که تعمیر شدند.

وی تصریح کرد: ایجاد سه کلینیک مددکاری، فعال شدن  ۹ مهدکودک فعال و ۲ واحد پایگاه سلامت شهرستان و یک مرکز اورژانیس اجتماعی از جمله کارهای صورت گرفته اجتماعی در حوزه بهزیستی شهرستان بوده است.

جمالی‌نیا با بیان اینکه در جریان زلزله ۷۰ مسجد در جریان آسیب دیدند، ادامه داد: ۳۳ مسجد از این تعداد تخریبی بود که احداث شده و بیش از ۱۶ مسجد هم تعمیر شده که پیگیر تعمیر ۲۱ مسجد دیگر هم هستیم.

وی از پایان بازسازی ابنیه‌ها و ساختمان های آسیب دیده در شهر و روستا خبر داد و گفت: پس از سه سال، آثاری از حجم بالای آسیب‌های زلزله بر چهره شهر دیده نمی‌شود شهر زنده و زندگی در شهر جاری است.

جمالی‌نیا در پایان اشاره‌ای به رونق در بازار اصناف، فعالیت اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، کشاورزی داشت و گفت: تنها مشکل در حوزه شهرستان که خواست کل مردم است در خصوص امهال وام‌ها است که مسئولان در حال پیگیری آن هستند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول