اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

گاهی از خیریه‌های دانشگاهی سواستفاده سیاسی شده ‌است/ فعالیت‌های خیریه دانشگاه رصد می‌شود

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بعضاً از مراکز خیریه در دانشگاه‌ها سواستفاده‌های فرهنگی و سیاسی شده برای همین تصمیم گرفتیم خلاءهایی که در این عرصه وجود دارد را پر کنیم.

گاهی از خیریه‌های دانشگاهی سواستفاده سیاسی شده ‌است/ فعالیت‌های خیریه دانشگاه رصد می‌شود

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به راه‌اندازی ۸۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های کشور گفت: این مراکز نیکوکاری اخیرا با عنوان نهال انقلاب (منّا) در سراسر کشور با حضور و با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: مراکز خیریه زیادی هم اکنون در دانشگاه‌ها فعال است که ما از زحمات همه آنها تقدیر می‌کنیم اما تا کنون در این رابطه ساختار مشخص و اینکه این مراکز تحت یک ساختار و سازمان مشخص بخواهند به صورت منظم فعالیت کنند، وجود نداشت.

حجت‌الاسلام تقوی تاکید کرد: در همین راستا بعضاً ما مشاهده می کردیم که از این مراکز خیریه سوء استفاده‌های فرهنگی و سیاسی شده است و این هم مصداق دارد ثابت شده و مشخص است به همین دلیل تصمیم گرفتیم خلاءهایی که در این عرصه وجود دارد را پر کنیم و مراکز نیکوکاری نهال انقلاب را راه اندازی کردیم که در این مراکز فعالیت‌های خیریه رصد خواهد شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: این مراکز با چند هدف تشکیل شده یکی اینکه مراکز خیریه به صورت یک ساختار منسجم باشد و خلاهای موجود را پر کند و هم دستورات و منویات مقام معظم رهبری در بحث مواسات و همدلی را پیگیری کند و هم اینکه مراکزی باشند که ارزیابی های فعالیت و مسائل مالی در آن ها مشخص باشد.

وی گفت: الحمدالله در توافقاتی که با کمیته امداد انجام شد، تاسیس نزدیک به صد مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌‌ها تصویب شد و دفاتر دیگری هم برای تاسیس این مراکز در نوبت هستند.

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب این است که پایه اصلیِ کارِ مسئله ازدواج و خانواده هم قرار است در این مراکز اتفاق بیفتد که این اتفاق خیلی خوبی است و این مراکز می توانند کمک خوبی برای بحث ازدواج دانشجویان باشند.

وی گفت: در همین راستا مذاکرات خوبی با نهادهای مختلف صورت گرفته و قرار شده برخی از نهادها در بحث خرید جهیزیه برای زوج‌های دانشجو و همچین بحث مشاوره و موارد دیگر مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول