اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

زنان در رانندگی منضبط‌تر از مردان/ 25 درصد متوفیان رانندگی بانوان هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق آمار زنان در رانندگی منضبط‌تر از مردان هستند، گفت: 25 درصد متوفیان سوانح رانندگی را بانوان تشکیل می‌دهند.

زنان در رانندگی منضبط‌تر از مردان/ 25 درصد متوفیان رانندگی بانوان هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پویش اجتماعی بانوان امروز در هفته ایمنی حمل و نقل، در وزارت راه و شهرسازی و در قالب ویدئوکنفرانس در دانشگاه الزهرا (س) آغاز به کار کرد.

در این مراسم، شهرام آدم‌نژاد اظهار داشت: ما برای کاهش اثرات تصادفات رانندگی به ویژه کاهش کشته‌ها نیازمند اقدامات گسترده هستیم.

وی ادامه داد: 20 سال پیش تعداد 28 هزار کشته و یک‌میلیون مصدوم سالانه در سوانح رانندگی داشتیم، اما با انجام اقداماتی از سال 82 نظیر اجرای استانداردهای بین‌المللی، آموزش، ارتقای ایمنی راه، بهبود وضعیت تجهیزات، بهبود ارتقای وضعیت ناوگان، شخصی و عمومی و کنترل و نظارت توسط سیستم‌های هوشمند، آمار سوانح کاهش یافت و تلفات تصادفات به 17 هزار کشته و 600 هزار مصدوم در سال رسید.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها با بیان اینکه طرح جامع نقشه راه ایمنی راه‌ها دنبال شد، گفت: نقشه راه تهیه شد و در حوزه نظارت و کنترل، تغییرات بنیادی دادیم. 

آدم‌نژاد افزود: درباره ایمنی راه‌ها و رفع نقاط پرحادثه و ارتقای شبکه عبور و مرور نیازمند اصلاح مختصات هندسی بودیم. برخی ویژگی‌های ناوگان باید تغییر کند و خودروسازان باید در حوزه ایمنی توجه خاص داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه تصادفات، زنان، کودکان و معلولان نیازمند توجه بیشتر هستند، گفت: در همکاری مشاور وزیر راه‌و شهرسازی در امور زنان، دانشگاه الزهرا(س) و جمعیت طرفدار ایمنی راه‌ها، پویش بانوبان مورد توجه قرار گرفت. 

وی گفت:‌ داده‌های حمل و نقلی نشان می‌دهد خانم‌ها نسبت به آقایان در رانندگی منضبط‌تر هستند و بیشتر مقید به قواعد هستند، البته در واکنش به رفتارهای رانندگی این موضوع متفاوت است. 

وی با اشاره به اینکه در هفته ایمنی حمل و نقل قرار داریم، گفت: امروز روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی است. همچنین روز چهارشنبه رئیس‌جمهور در این حوزه پیامی خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: درسال جاری بانوان به عنوان همراهان و ما دران آسیب‌دیدگان سوانح رانندگی مورد توجه خاص قرار گرفتند و پویش زنان علیه سوانح رانندگی امسال راه‌اندازی شد. در واقع زنان به عنوان کاربران اصلی، کاربران همراه و کاربران ناظر مورد توجه قرار گرفتند.

آدم‌نژاد افزود: 25 درصد متوفیان سوانح رانندگی را زنان تشکیل می‌دهند. 

وی گفت: فعالان ایمنی راه‌ها بر این امر صحه می‌گذارند که هر وقت از بانوان در زمینه آگاهی‌بخشی کمک گرفته شده، نتایج مثبتی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کشوری که 17 هزار کشته دارد و 600 هزار مصدوم حاصل از سوانح رانندگی دارد، نیازمند اقدامات گسترده است که ارتقای آگاهی در این حوزه ضروری است. 

وی افزود: باید در زمینه آگاهی و آموزش که منجر به افزایش مهارت می‌شود، توجه خاص داشت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امیدواریم روند کاهشی تصادفات با ارتقای ایمنی ادامه یابد، البته کاهش تصادفات امسال بخشی به دلیل محدودیت‌های تردد و بخشی هم به علت اقدامات مثبت همه اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها و پلیس راه بوده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول