اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جمع زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها «جوانان» هستند!/ پیشگیری؛ بهترین راه مقابله

مسئول گروه کووید عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جمع کثیری از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های داخلی، عفونی و مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها، جوانان هستند.

جمع زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها «جوانان» هستند!/ پیشگیری؛ بهترین راه مقابله

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر رزیتا خداشاهی اظهار کرد: متأسفانه جمع کثیری از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های داخلی، عفونی و ICU بیمارستان‌ها جوانان هستند و با کمال تأسف باید اعلام کنیم که بخش قابل توجهی از فوتی‌های اخیر کرونا، از این گروه سنی هستند، همان کسانی که می‌گفتند ما بدنی قوی داریم و کرونا نمی‌گیریم، اما نه تنها مبتلا شدند، بلکه برای خودشان و دیگران ایجاد مشکل کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کرونا واکسن و داروی خاصی ندارد، خاطرنشان کرد: بهترین راه در شرایط بحرانی کرونایی رعایت نکات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی است. ویروس کرونا تظاهرات زیادی داشته و به‌جهت ناشناخته‌بودن این بیماری هرگز قابل پیش‌بینی نیست.

خداشاهی با تأکید بر اینکه کرونا ثابت کرده که سرما و گرما، فقیر و غنی و پیر و جوان نمی‌شناسد و به هرکس که بی‌تفاوت باشد آسیب می‌رساند، تصریح کرد: کسی که به کووید 19 مبتلا می‌شود حداقل به 10 نفر آسیب می‌رساند، اینگونه نیست که بگوییم کرونا فقط یک بار برای هر فرد است و در برخی از افراد بیش از دو بار مبتلا شدند و تظاهرات مختلف داخلی، ریوی، عفونی، قلبی و غیره را داشتند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) با ذکر این نکته که عملکرد بدن فرد مبتلا به کرونا پس از بهبودی همانند قبل از ابتلا نیست، تأکید کرد: این افراد مشکلات جسمی، روحی و تنفسی زیادی دارند، بسیاری از بیماران کرونایی در کنار آسیب‌هایی که به خودشان رساندند، درگیری‌های زیادی برای خانواده‌هایشان ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: کادر درمان بیمارستان‌ها بالغ بر 8 ماه است که به‌صورت شبانه‌روز و با لباس‌های بسیارسخت بر بالین بیماران کرونایی هستند، مدافعان سلامت که قهرمانانه در جبهه مبارزه با کرونا حاضر هستند جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعشان حفظ شود و هرگز پسندیده نیست که پاسخ تلاش‌ها و زحمات آنان را با بی‌تفاوتی و عدم توجه به هشدارها و توصیه‌های کرونایی بدهیم.

انتهای پیام/70039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول