اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

توزیع گسترده واکسن کرونا به لجستیک ویژه نیاز دارد/چین در حال تدارکات جدی است

جهان برای نخستین بار به میزان قابل توجهی از توزیع یک واکسن احتیاج دارد؛ تا جایی که برای پیاده کردن این تصمیم به پشتیبانی صنعت حمل و نقل و ذخیره سازی سرد نیاز هست.

توزیع گسترده واکسن کرونا به لجستیک ویژه نیاز دارد/چین در حال تدارکات جدی است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، ‌از آنجایی که تولیدکنندگان برجسته دارو به ساخت قطعی واکسن‌های کرونا نزدیک هستند، جهان برای توزیع آنها در مقیاسی که قبلاً دیده نشده است، به پشتیبانی ذخیره سازی سرد در لجستیک نیاز دارد.

در چین، ذینفعان درگیر در زنجیره تامین در حال افزایش آمادگی برای توزیع جهانی نهایی واکسن ها پس از تأیید هستند.

محموله بار واکسن کووید ۱۹ تولید شده توسط شرکت چینی Sinovac Biotech  به تازگی با همین فناری وارد سائوپائولو برزیل شده است.

به طور کلی لجستیک شامل یکپارچه‌سازی اطلاعات، حمل و نقل، موجودی کالا، انبارداری، جابه‌جایی کالا و بسته‌بندی و در مواردی نیز شامل امنیت نیز می‌شود. 

غول تدارکات چینی «SF Express» با تأمین کنندگان همکاری کرده است تا کاندیداهای واکسن و اقلام نیمه تمام را در داخل و خارج از کشور تحویل دهد، زیرا چین آنها را برای آزمایشات بالینی صادر و وارد می‌کند.

در حالی که این شرکت قبلاً تمام مراحل لجستیکی را طی کرده است، معاون دارویی آن لیو شیائولی نگران از ارسال واکسن‌ها با توجه به شرایط خاص نگهداری آنها است.

چالش دیگر این خواهد بود که چگونه به طور موثر اختلافات بین کشورهای جهان از نظر تخصیص منابع، زیرساخت‌ها و استانداردهای مورد نیاز بررسی شود  در صورت مشکل، چالش‌ها برطرف شود.

 لیو شیائولی معان شرکت داروسازی سینوواک می‌گوید:  «اگرچه بسیاری از افراد در صنعت نسبت به بلوغ سیستم توزیع واکسن در چین خوش بین هستند، اما حمل و نقل واکسن کووید ۱۹ به شرایط سخت و بی سابقه‌ای نیاز دارد؛ تحویل در یک بازه زمانی فشرده، در دمای مناسب در سراسر کشور و به مقصد در سراسر جهان از جمله شرایط سختی است که با آنها مواجه خواهیم شد».

غول تدارکات چینی «SF Express» نیز می‌گوید: بیش از ۲۰۰ وسیله نقلیه تخصصی برای حمل محصولات پزشکی و جعبه‌های پیشرفته کنترل درجه حرارت برای واکسن‌های COVID-۱۹ آماده کرده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول