اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خودکفایی اقتصادی 126 مددجوی کمیته امداد سیرجان

مدیر کمیته امداد شهرستان سیرجان از توانمندی و خودکفایی اقتصادی 125 خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد در سال جاری خبر داد.

خودکفایی اقتصادی 126 مددجوی کمیته امداد سیرجان

احمد یزدان‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از 50 میلیارد ریال وام اشتغال و خودکفایی به 100 نفر سرپرست خانوار پرداخت شده است و 125 خانوار نیز در سال جاری در شغل‌های مورد علاقه از جمله پرورش شترمرغ، دامداری و دامپروری، ایجاد مراکز شغل و کار اقتصادی، راه‌اندازی کافی‌نت و مهد کودک مشغول به کار شدند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیر کمیته امداد شهرستان سیرجان افزود: با تخصیص وام به متقاضیان تحت پوشش این نهاد طرح‌های خودکفایی و اشتغالزا توسط آنان اجرا شده و پس از کسب درآمد و اطمینان از توانمندی‌شان از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند که حتی این مددجویان در برخی موارد توانسته‌اند موجب اشتغال دیگران هم شوند.

یزدانخواه گفت: در حال حاضر حدود 7 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان سیرجان هستند و وام‌های اشتغال این نهاد به منظور توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی به خانوارهای مددجو پرداخت می‌شود و خیلی طرح‌های اشتغالزا نیز طی سال‌های گذشته با دریافت وام‌های قرض‌الحسنه اجرا شده   و خانواده‌ها به تدریج از چرخه پوشش خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم  برای دریافت تسهیلات خودکفایی و اشتغال اختصاص یافته و مددجویان می‌توانند این تسهیلات را تا پایان امسال از کمیته امداد دریافت کنند و مددجویان این نهاد در سیرجان طی یک سال گذشته نیز 62 میلیارد و 500 میلیون ریال وام اشتغال و خودکفایی دریافت کردند که پس از اجرای طرح‌های خود و کسب درآمد به مرحله خودکفایی خواهند رسید.

انتهای پیام/80015/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول