اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران در شمال غرب و غرب‌/کاهش دما تا 10 درجه در نوار شرقی کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری کاهش دما در نیمه شمالی کشور داریم که بیشترین میزان کاهش در شمال ‌شرق و شرق کشور بین 6 تا 10 درجه است.

باران در شمال غرب و غرب‌/کاهش دما تا 10 درجه در نوار شرقی کشور

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، جنوب خوزستان و غرب خلیج فارس بارش پراکنده و وزش باد داریم. 

وی ادامه داد: روز دوشنبه 26 آبان در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، بوشهر، همچنین غرب گیلان و غرب فارس و ارتفاعات استان‌های کرمانشاه، ایلام، کرمان و چهار محال و بختیاری بارش باران، وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در مناطق جنوبی کشور رعد و برق و در ارتفاعات شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی در این مدت بارش برف داریم.

اصغری افزود: روز سه‌شنبه 27 آبان در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور، شمال‌شرق، همچنین استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده داریم؛ در این مدت در غرب خلیج‌فارس، رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه 28 آبان در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور، بارش خواهیم داشت و روز پنج‌شنبه در سواحل غربی خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری کاهش دما در نیمه شمالی کشور داریم که بیشتری میزان کاهش در شمال‌شرق و و شرق کشور بین 6 تا 10 درجه است.

اصغری اضافه کرد: روز چهارشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود، همچنین ‌فردا تا چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی اظهار کرد: اوایل وقت روز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ تا پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۹، وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو متر در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که اثر آن ‌غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک‌، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: ‌توصیه می‌شود محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط‌ فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل در دستور کار باشد.

اصغری اظهار کرد: همچنین از ساعات پایانی روز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ تا روز پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود که اثر آن اختلال در فعالیت‌های دریایی، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک است، بنابراین ‌توصیه می‌شود محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل در دستور کار باشد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 15 و 5 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد و بیرجند با کمینه دمای یک درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول