اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

روند اداری و صدور مجوز برای ایجاد کسب‌وکارها تسهیل شود

مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری‌های گیلان با بیان اینکه باید در امور اداری، صدور مجوزها و تسهیلات بانک‌ها در راستای تحقق اهداف دولت برای ایجاد اشتغال و احیا کسب کارها تسهیل صورت گیرد، گفت: میزان اعتبارات این شهرستان یک‌صد و ۳۰ میلیارد ریال است و باید مسیر تشکیل پرونده‌ها روندی روبه‌جلو به خود بگیرید.

روند اداری و صدور مجوز برای ایجاد کسب‌وکارها تسهیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، یونس رنج‌کش امروز در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان صومعه‌سرا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر جامعه با توجه به فرصت محدود تا پایان سال جاری باید در حوزه خوداشتغالی روندی جهشی در پیش بگیرد.

وی با توجه به اینکه کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه باید به توانمندی آن‌ها منجر شود، گفت: رسالت نهادهای حمایتی باید توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر باشد و تلاششان در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی با به‌کارگیری افراد توانمند صورت گیرد.

مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری‌های استان گیلان بابیان اینکه برای بهبود وضعیت اقتصادی و کمک به ارتقا معیشت خانوارهای کمتر برخوردار باید هدفمند و برنامه محور عمل کرد، افزود: جدای وظایف اداری و سازمانی نهادهای برای جذب اعتبارات جهت کمک به رفاه جامعه، وظیفه اجتماعی نیز ریشه‌کن کردن محرومیت‌ها با تزریق اعتبارات ثمربخش و حمایتی است.

رنج‌کش با بیان اینکه باید در امور اداری، صدور مجوزها و تسهیلات بانک‌ها در راستای تحقق اهداف دولت برای ایجاد اشتغال و احیا کسب کارها تسهیل صورت گیرد، تصریح کرد: میزان اعتبارات این شهرستان یک‌صد و ۳۰ میلیارد ریال است و باید مسیر تشکیل پرونده‌ها روندی روبه‌جلو به خود بگیرید و روند فعلی مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه اشتغال، شاه‌کلید هرگونه حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه است، گفت: تا زمانی که حداقل یک نفر در هر خانواده شاغل و درآمد مستمر برای خانواده از این طریق ایجاد نشود، هر نوع حمایت مالی و کالایی مستقیم و غیرمستقیم از این اقشار راه به‌جایی نخواهد برد. 

مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری‌های استان گیلان ایجاد شغل توسط نهادهای حمایتی مانند بهزیستی را باعث تأمین بهداشت روانی خانوارها و دوری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: در این بخش نیز اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ایجاد خوداشتغالی‌های خانوارهای آسیب‌پذیر اختصاص‌یافته که در این حوزه نیز ۲۵ درصد منابع محقق شده که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری با تسهیل درروند پرونده‌ها و اطلاع‌رسانی جوامع هدف نتیجه مثبتی حاصل شود. 

رنج‌کش با بیان اینکه در حوزه حمایت از مشاغل آسیب‌دیده کرونا نیز ۲۱ میلیارد تومان اعتبار به صومعه‌سرا تخصیص داده‌شده، افزود: کرونا بار مضاعفی را برای دستگاه‌های متولی برای جذب اعتبارات و تخصیص ایجاد کرد و در فرصت باقیمانده، مدیران شهرستان‌ها باید وضعیت پرونده مشاغلی را که به دلیل کرونا به چالش جدی کشیده شده‌اند را مشخص کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول