اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازسازی واقعی مناطق زلزله‌زده میانه در حد ۵۰ درصد است/ کمبود سیمان در مناطق زلزله‌زده

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، گفت: هر چند بر اساس اعلام مسوولان استانی بازسازی مناطق زلزله‌زده در میانه تقریباً به اتمام رسیده اما ساخت و ساز واقعی انجام شده در این مناطق تنها در حد ۵۰ درصد است.

بازسازی واقعی مناطق زلزله‌زده میانه در حد ۵۰ درصد است/ کمبود سیمان در مناطق زلزله‌زده

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اظهار نظرهای صورت گرفته از سوی مسوولان استانی در خصوص بازسازی‌های بالای ۹۰ درصد مناطق زلزله‌زده میانه، اظهار داشت: آنچه بر اساس گزارشات و بررسی‌های میدانی  مشخص شده این است که بازسازی واقعی صورت گرفته در این مناطق نهایتاً در حدود ۵۰ درصد است.

وی افزود: دلیل اصلی این اختلاف درصدها در خصوص میزان بازسازی مناطق زلزله‌زده مربوط به تعریف مسوولان مربوطه از مفهوم بازسازی است، چرا که بر اساس تعریف این عزیزان اسکلت‌بندی، دیوارکشی و نصب درب و پنجره به منزله اتمام بازسازی است و بقیه امور مربوط به ساخت یک واحد قابل سکونت اعم از، سفیدکاری و گچ‌کاری، کاشی‌کاری، نصب شیرآلات، لوله‌کشی و نظایر آن باید توسط خود زلزله‌زدگان صورت گیرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هرچند بر اساس این تعریف می‌توان گفت که بازسازی مناطق زلزله‌زده بالای ۹۰ درصد صورت گرفته اما سوال اینجاست که آیا خود همین مسوولان قادر به سکونت در چنین واحدهایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته نباید از این موضوع نیز غافل شد که برخی از افراد زلزله‌زده نیز متراژ ۶۵ متری تعریفی برای واحدهای بازسازی شده را قبول ندارند و در بسیاری موارد شاهد ساخت واحدهای بالای ۹۰ متر عدم کفاف تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها هستیم و این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل عدم اتمام بازسازی مناطق زلزله.زده است.

اسماعیلی، افزایش قیمت‌ها در چند وقت اخیر را نیز دیگر دلیل رکورد بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه عنوان کرد و گفت: مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها ۵۵۰ میلیون ریال است که اگر افزایش قیمت.های اخیر رخ نمی‌داد، شاید این مبلغ برای همان واحدهای ۶۵ متری تا حدودی کفاف می‌کرد اما با توجه به افزایش چندین برابری مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز در ماه‌های گذشته متاسفانه این مبالغ به هیچ‌عنوان جوابگوی ساخت یک واحد حداقلی نیز نیست و دلیل ناتمام ماندن ساخت برخی واحدهای زلزله‌زده نیز همین افزایش قیمت است.

منتخب مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به کمبود برخی مصالح ساختمانی نیز اشاره و تصریح کرد: هر چند در یک هفته اخیر مسئله کمبود سیمان و ماسه تا حدودی حل شده اما تا پیش از آن در خصوص تامین این مصالح نیز مشکلاتی وجود داشت اما با پیگیری‌‌های صورت گرفته از چند روز پیش این مصالح تا حدود تامین شده است که دلیل اصلی کمبود آنها نیز افزایش قیمت و نبود سیمان و در خصوص ماسه نیز بهانه‌های تحت عنوان نبود آب برای شستشوی ماسه‌ها در محل تولید این کالای ساختمانی بود.

انتهای پیام/60002/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول