اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امامزاده سید صادق(ع) چراغ امیدی برای رشد و توسعه فرهنگی، عمرانی

شهرت و مقبولیت بسیاری از مناطق و محله‌های شهر شیراز، برگرفته از وجود سرشار از کرامت و برکت امامزادگان واجب التعظیمی است که آن‌گونه که باید و شاید شناسانده نشده‌اند.

امامزاده سید صادق(ع) چراغ امیدی برای رشد و توسعه فرهنگی، عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمتر از ۲۰ سال است که در محله فقیر نشین و محروم مهدی آباد (کتس‌بس) شیراز، چراغی روشن شده که وجودش، روشنی بخش این محله محروم و بسیاری از زائران و مجاوران حریم امن و باصفایش است.

پس از چندین بار مراجعه یکی از همسایگان به برخی ادارات چون اوقاف و شهرداری و ارائه گزارشاتی مبنی بر مشاهده علائمی که دلالت بر وجود مرقد یک شخص مهم در مکان فعلی امامزاده داشت؛ با ورود اداره اوقاف و امور خیریه، این امامزاده شناسایی و مقبره کوچکی بر مزار ایشان بنا شد.

با انتشار خبر و حضور زائران و دیده شدن کرامات فراوان و شفای چندین بیمار، روز به روز بر تعداد زائران و عاشقان آستان این حضرت افزوده شد و این مکان با راه اندازی هیئت و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی رونق گرفت تا جایی که در یک برنامه بیش از سه هزار نفر در محل امامزاده حضور پیدا کردند.

پیش از این اتفاق، محله مهدی آباد، به عنوان یکی از محلات جرم خیز شیراز مطرح بود و هیچ کس توصیفی غیر از جرم و جنایت از این محله نداشت اما به برکت وجود امام زاده سید صادق (ع) که از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است، شرایط فرهنگی این منطقه متحول شد و روز به روز نیز بهتر می شود.

مشارکت مردم در ساخت و توسعه امامزاده و برپایی مجالس و مراسمات مختلف در این محل، حضور پررنگ بسیجیان و نیروهای فرهنگی‌ در این امامزاده، مهمترین عامل تحولات فرهنگی صورت گرفته در محله مهدی‌آباد است که با توسعه حرم و گسترده‌تر شدن فعالیت‌ها نگاه عمومی نسبت به این محله بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

آستان مقدس امام زاده سیدصادق (ع) که در انتهای خیابان بنی‌هاشمی در شهرک مهدی آباد (کتس بس) نبش کوچه ۴۰ واقع شده است؛ در چند سال اخیر به عنوان یک مرکز فرهنگی بزرگ، منشاء خیرات و برکات فراوانی شده است که نه تنها مردم محله، بلکه فقرا و نیازمندان بسیاری را در سراسر شهر شیراز و خارج از استان مورد عنایت قرار داده است.

راه اندازی یک خیریه بزرگ، گروه جهادی انصارالمهدی (عج)، کتابخانه عمومی، باشگاه بانوان، هیئت، پایگاه بسیج، تولیدی پوشاک، بیرون بر، مرکز مشاوره و کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی صنایع دستی، خیاطی و آموزشهای خانواده و سبک زندگی اسلامی از جمله فعالیت‌هایی است که در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم انجام می شود.

هرچند این امامزاده و فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در آن بخشی از غبار محرومیت و بدنامی را از چهره این محله پاک نموده است اما همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولین است ؛ چرا که بسیاری از مشکلات موجود به خاطر بی توجهی مسئولان در سال‌های گذشته به این محله و دیگر محلات این چنینی است.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول