اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سنگ تمام قرارگاه امام رضا(ع) در مناطق صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال و بختیاری گزارشی از عملکرد این گروه در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری ارائه کرد.

سنگ تمام قرارگاه امام رضا(ع) در مناطق صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، این روزها که وضعیت بازار و گرانی از یکطرف و کرونا هم از طرف دیگر دردی شده بر دردهای مردم، عده‌ای از جوانان همین مرز و بوم به حرف دلشان راهی مناطقی شده‌اند که محرومیت حرف اولشان است.

این جوانان با اعتماد به خود و با هدف شاد کردن دل مردمان مناطق محروم پا در میدانی نهادند که حرف اول و آخرش محرومیت‌زدایی است.

این بار داستان از مناطق محروم شهرستان کوهرنگ، بازفت و دهستان موگویی استان چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود روستاهایی که با بارش اولین برف ارتباطشان با مناطق دیگر قطع می‌شود و این تا اردیبهشت و خردادماه سال آینده ادامه دارد.

روستاهایی که رفت‌وآمد به آن‌ها در ماه‌های بدون بارش و گرم سال نیز با خودروی سواری امکان‌پذیر نیست و حتما باید با خودروهای آفرود به آن مناطق رفت.

محرومیت در روستاهای دهستان موگویی و منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ داستان پرتکراری است که بارها و بارها به گوش مسؤولان رسیده است اما انگار  صفحه داستان این مردمان نجیب در تقویم رسیدگی مسؤولان گم شده است.

اما در میان این غوغاهای کشور عده‌ای از جوانان که به خود و کارشان ایمان دارند بی‌نام و نشان این بار کوله‌پشتی خود را برای رفع محرومیت مناطقی بسته‌اند که مردمانش خیلی وقت است دل از وفای عهد مسؤولان بریده‌اند و تنها امیدشان توکل به خداست و خدایی که این‌گونه دل‌هایشان را روشن کرده است.

اهدای 250 سری جهیزیه و ساخت 13 واحد مسکونی

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال و بختیاری درباره اقدامات این گروه جهادی در استان، می‌گوید: به مناسبت دومین سالگرد شهادت امیرمحمد اژدری و یادبود شهید محمدحسن قاسمی، 250 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان اهداء و همچنین 13 واحد مسکونی برای محرومان منطقه بازفت احداث شد.

مجید حیدری با بیان اینکه این اقدامات با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) چهارمحال و بختیاری انجام شده است، ادامه داد: بازفت محروم‌ترین و صعب‌العبورترین منطقه استان است که حتی برای رساندن مصالح ساختمانی به این منطقه بسیار به زحمت افتادیم.

وی با بیان اینکه امسال 14 هزار بسته موادغذایی توسط قراگاه جهادی استان و خیرین در مناطق محروم بازفت توزیع شد، افزود: فعالیت قرارگاه جهادی امام رضا معمولا در مناطق صعب‌العبور مانند دهستان موگویی است.

توزیع 600 بسته موادغذایی و 450 بسته لوازم‌التحریر در دهستان موگویی

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دهستان موگویی شامل روستاهای سرآقاسید، صالح‌کوتاه، چین، زرک، دره‌توت، پیرعالی، ای‌ناز، درزگه، سوه، لاوه، دورک، تلو، کرفسی و روستایی با نام روستا است که از کمترین امکانات از جمله راه ارتباطی محروم هستند، اضافه کرد: در شهریور و مهرماه امسال 600 بسته موادغذایی و 450 بسته لوازم‌التحریر در این مناطق توزیع شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری پوشاک گرم و وسایل گرمایشی برای مردمان این مناطق هستیم تا قبل از شروع بارش‌ها به دست‌شان برسانیم.

اعزام دامپزشکان جهادی به دهستان موگویی/ معاینه 24 هزار دام

حیدری توضیح داد: در تابستان امسال یک گروه 15 نفره از دامپزشکان جهادی استان به مناطق محروم بازفت اعزام شد که طی این بازدید 24 هزار دام مورد معاینه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در بسیاری از روستاهای این منطقه ورود پیدا کرده و جریان مشکلاتشان قرار گرفته است، گفت: ما در تمام شهرستان‌های استان یک رابط داریم تا از این طریق مشکلات مردم استان را شناسایی و در جهت رفع محرومیت‌ها اقدام کنیم.

هدفمان فقط شاد کردن دل مردم است

مسؤول قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: اعضای گروه ما با جان و دل در مناطق محروم کار می‌کنند و هدفشان فقط شادکردن دل مردم است.

مسؤولان به جوانان دغدغه‌مند اعتماد کنند

وی با بیان اینکه اما گاهی این جوانان نیاز به حمایت دارند چون دستشان خالی است و اگر امکانات کافی در اختیارشان قرار گیرد کاری می‌کنند کارستان، اضافه کرد: اگر امکانات لازم در اختیار ما گذاشته شود در عرض یک سال تغییر و تحولی بزرگ در استان صورت خواهد گرفت.

حیدری ادامه داد: اگر به این جوانان دغدغه‌مند اعتماد شود کارها با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی اظهار داشت: ما جوانان جهادگر نیاز به اعتماد مسؤولان استانی و کشوری داریم و دغدغه تمام جوانان جهادی پیش‌برد عملیاتی مشکلاتی مردم است و از این طریق محرومیت‌ها و مشکلات مردم توسط جوانان همیشه در میدان به گوش مسؤولان برسد.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول