اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فعالسازی ۱۲۹ واحد تولیدی راکد در استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به فعال سازی ۱۲۹ واحد تولیدی راکد گفت: هیچ واحد تولیدی صنعتی در استان تهران تعطیل نشده است.

فعالسازی ۱۲۹ واحد تولیدی راکد در استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، میثم دوستی: حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران صبح امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان تهران اظهار کرد: پیگیری و تسریع در حل مشکلات واحدهای تولیدی اولویت مهم در سال جهش تولید بوده که اقدامات ما معطوف این مهم است.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری رشد ۲۱ درصدی جواز تأسیس در بخش کشاورزی، رشد ۳۶ درصدی پروانه بهره‌برداری در بخش کشاورزی و جواز تأسیس در بخش صنعتی نیز با رشد ۱۶۰ درصدی همراه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: رشد ۳۵ درصدی جواز تأسیس در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رشد ۷ درصدی پروانه بهره‌برداری در این بخش نیز از دیگر اقدامات مطلوب در این حوزه است.

عسگری سپس با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایت از تولید پرداخت شده است، عنوان کرد: فعال سازی ۱۲۹ واحدی تولیدی راکد و تعیین تکلیف ۱۸ واحد تملیکی و تولیدی نیز از دیگر اقدامات مؤثر در شش ماهه اول سال جاری بوده، ضمن اینکه با پیگیری و همکاری اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و برگزاری جلسات مستمر در شش ماهه سال جاری هیچ کدام از واحدهای تولیدی صنعتی استان تهران تعطیل نشده است.

وی با اشاره به مؤثر بودن اقدامات در کاهش نرخ بیکاری تأکید کرد: نرخ بیکاری استان تهران در سال ۹۸ حدود ۱۰.۲ درصد بوده که در بهار سال جاری با کاهش ۱.۴ درصدی به ۸.۸ درصد رسید؛ همچنین نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته ۱۰.۸ درصد بوده که با کاهش ۴.۴ درصدی به ۶.۴ درصد در تابستان سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول