اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ریشه معضل سکونتگاه‌های غیررسمی در کجاست؟/ ضرورت رعایت حریم گسل در ساخت و سازها در تبریز

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: حاشیه‌نشینی ریشه در فقر، بی‌عدالتی، بیکاری، تنگی معیشت و مهاجرت دارد که همه این معضلات را حاکمیت باید رفع کند.

ریشه معضل سکونتگاه‌های غیررسمی در کجاست؟/ ضرورت رعایت حریم گسل در ساخت و سازها در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح‌الله متفکر.آزاد عصر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های زیربنای استان که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برگزار شد، اظهار کرد: باید مسکن‌های با کیفیت و ارزشمندی را برای مردم بسازیم تا کرامت آنها حفظ شود.

وی افزود: امروز شاهد وفاق و همدلی مدیران استان درباره معضلی هستیم که همواره محل دغدغه بوده و این پدیده حاشیه‌نشینی را زشت دانستیم.

متفکر‌آزاد اعلام کرد: امروز به‌صورت جدی همه ارکان حاکمیتی و مردم به‌صورت همدل برای رفع معضل حاشیه‌نشینی تلاش می کنند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اذعان داشت: حاشیه‌نشینی ریشه در فقر، بی‌عدالتی، بیکاری، تنگی معیشت و مهاجرت دارد که همه این معضلات را حاکمیت باید رفع کند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم منتظر باشیم، وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود و خودشان بروند در جای بهتر زندگی کنند.

متفکر‌آزاد تاکید کرد: لازم است، بحث وجود گسل در ساخت و ساز را برای همیشه مرتفع شود و مطمئن باشیم حریم‌ها حتما رعایت شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: این نگرانی وجود دارد که خروجی مدل رفتار حاکمیت شکل‌گیری نظام مسکنی فقرائی حاشیه شهر شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مناقشات قره‌باغ و تاثیرات آن بر استان اذعان داشت: اگر جاده ارتباطی زده شود، مشکل سرزمینی نداریم ولی مشکل تجاری ایجاد می‌شود و باید مزیت‌دار کردن جاده‌های استان را تقویت کنیم.

متفکر‌آزاد بیان کرد: باید بخش خصوصی توانمند در بازسازی اراضی قره‌باغ وارد شود تا درآمد آن برای ایران حاصل شود که هم محیط زندگی آنها ارتقا یابد و هم مسائل اقتصادی طرفین حل شود.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول