اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ما نیازمند کمک کردن هستیم/ خیرانی که زوج‌های جوان را راهی خانه بخت می‌کنند

گروه جهادی شهید ستاری که در انواع کارهای خیر فعالیت می‌کند در ایام کرونایی نیز در کنار ضدعفونی معابر و توزیع کمک‌های مؤمنانه، با اجرای طرح ازدواج آسان، زوج‌های جوان بی‌بضاعت را راهی خانه بخت می‌کند.

ما نیازمند کمک کردن هستیم/ خیرانی که زوج‌های جوان را راهی خانه بخت می‌کنند

خبرگزاری فارس از تهران؛ نیاز گلی: بهار و تابستان بدون هیچ شادی و دلخوشی گذشت و اکنون در آخرین خزان قرن خورشیدی، پس از گذشت ۱۰ ماه هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با دشمنی مرموز و ناشناخته هستیم که هر روز تعدادی از هم‌وطنان و عزیزان‌مان را به کام مرگ می‌کشاند و تعداد زیادی را مبتلا و بیمار می‌کند.

روزها می‌گذرد و شیوع کرونا با سیر صعودی خود در استان تهران و سایر نقاط کشور، موجی از نگرانی را در جامعه ایجاد کرده و با تغییر شرایط زندگی در جامعه، سلامت مردم را تهدید و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی را به تعطیلی کشانده است.

گرچه روز‌های سختی را تجربه می‌کنیم اما این ویروس منحوس با تمام مشکلاتی که به ارمغان آورده، رنگ و بویی دوباره از همت و وحدت را در جامعه شکل داده و باعث شده است تا شاهد صحنه‌های زیبایی از همدلی، مهربانی و نوع‌دوستی برای عبور از این بحران‌ها باشیم.

از همان روزهای نخست شیوع کووید ۱۹ در سطح کشورمان بسیاری از مردم، گروه‌های جهادی، بسیجیان و مراکز خیریه پای کار آمدند و با دست‌های باسخاوت خود به یاری و دستگیری از اقشار کم‌بضاعت و تنگ‌دست جامعه برخاستند به طوری که روزبه‌روز صف خدمت به هم‌وطنان شلوغ‌تر و پررونق‌تر از روزهای قبل می‌شود.

مرمت و بازسازی ۲۹ مسجد، مدرسه و منزل روستایی

گروه جهادی شهید ستاری که سال ۱۳۹۷ با هدف کمک به نیازمندان و انجام امورات خیر توسط ۲۰ نفر از بسیجیان تأسیس و راه‌اندازی شده است، در ایام کرونایی نیز از اقشار ضعیف جامعه غافل نشده و اقدامات جهادی متنوعی را شروع کرده و ادامه می‌دهد.

هادی جوادی مدیر گروه جهادی شهید ستاری با اشاره به انواع خدمات و اقدامات جهادگران این گروه در ایام کرونایی، می‌گوید: تعمیر و مرمت منازل قدیمی روستاها در مناطق محروم و به ویژه در روستاهای اطراف شهرستان پاکدشت از مهم‌ترین اقدامات این گروه بوده که در این راستا ۲ مسجد، ۱۰ مدرسه و ۱۷ منزل روستایی در ۶ ماه نخست سال مرمت و بازسازی شده است.

وی در ادامه به طرح ازدواج آسان اشاره می‌کند و می‌افزاید: برای کمک به زوج‌های جوان که به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند، این طرح را به اجرا درآوردیم و با شناسایی زوج‌های کم‌بضاعت، در مرحله اول ۱۰ سری جهیزیه شامل ۱۶ قلم لوازم خانگی از جمله یخچال، لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و سایر لوازم ضروری به ارزش هر سری ۲۰ میلیون تومان با مشارکت خیران و بسیج سازندگی اهداء کردیم و طی روزهای آینده مرحله دوم این طرح را اجرا می‌کنیم.

مدیر گروه جهادی شهید ستاری با بیان اینکه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مؤمنانه، ادامه می‌دهد: طبخ غذای گرم، تهیه و توزیع ۲ هزار سبد کالا، یک‌هزار کارت هدیه ۴۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ بسته کیف و لوازم‌التحریر در مناطق محروم تهران و پاکدشت از دیگر اقدامات بسیجیان این گروه است.

جوادی در رابطه با نحوه فعالیت این گروه بیان می‌کند: در توزیع بسته‌های حمایتی، اولویت ما خانواده‌ها و افرادی هستند که به خاطر کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند که برای شناسایی این افراد در هر روستا یک معین داریم که این فرد معین فرمانده پایگاه بسیج است و با شناسایی افراد مورد نظر و معرفی آن‌ها به گروه جهادی، فرم شناسایی آن‌ها ثبت سامانه می‌شود تا در برنامه‌های توزیع مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی معابر توسط گروه‌های جهادی می‌گوید: این بسیجیان در روزهای تعطیل کاری خود و به طور فی سبیل الله و بدون هیچ چشم‌داشتی فقط برای خدمت به مردم کشورمان و برای رضای خداوند این اقدامات را انجام می‌دهند و در این راه ثابت قدم هستند زیرا عقیده داریم که ما نیازمند کمک کردن هستیم و هر زمان که لازم باشد آماده‌ایم جان خود را فدای مردم و کشورمان کنیم چرا که پایان کار بسیجی شهادت است.

این روزها با حضور جهادگران در صحنه‌های مختلف نبرد با کرونا، معنی کارهای جهادی بیش از پیش برای همگان ملموس و مأنوس شده است و هموطنان‌مان با خلق صحنه‌های زیبای همدلی و نوع‌دوستی به یاری یکدیگر شتافته‌اند تا بتوانیم هرچه زودتر سایه نحس ویروس کووید ۱۹ را از بین ببریم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول