اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

از ایجاد اشتغال برای 100 مددجو تا توزیع50 هزار بسته معیشتی توسط گروه جهادی در ایلام

قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) استان ایلام از سال 96 تا کنون در مناطق مختلف استان ایلام در امر محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم خوش درخشیده و اقدامات ارزنده‌‌‌ بسیاری را انجام داده است.

از ایجاد اشتغال برای 100 مددجو تا توزیع50 هزار بسته معیشتی توسط گروه جهادی در ایلام

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: در گوشه گوشه‌ی این سرزمین افرادی هستند که به دنبال کم کردن فاصله طبقاتی میان مردم و محرومیت‌زدایی از مستضعفین‌اند تا اندکی از درد محرومیت را التیام بخشند؛ همه ساله مردمانی از دیار عشق و معرفت از خوشی‌های حضور در کنار خانواده و هیاهوی زندگی گذشته و راه خدمت در اردوهای جهادی را پیش می‌گیرند.

گروه‌های جهادی امروز بخش جدانشدنی خدمت‌‌ رسانی به مردم‌اند؛ از رسیدگی به نیازمندان و خدمات اجتماعی تا کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و مهم‌تر از همه محرومیت زدایی مناطق محروم از اهداف گروه‌های جهادی است.

دستور تشکیل بسیج سازندگی و ساماندهی گروه‌های جهادی پس از ادغام جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی و فعالیت‌های خودجوش گروه‌های دانشجویی جهادی در سال ۱۳۷۹ از سوی مقام معظم رهبری صادر شد؛ در آن زمان مأموریت سازمان بسیج سازندگی از پر کردن اوقات فراغت جوانان شروع شد و با محرومیت‌زدایی ادامه یافت و اکنون بعد از ۲۰ سال و در گام دوم انقلاب اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان مصداق معنویت‌افزایی و کمک‌کننده به حل نظام‌مند مسائل کشور در حال تلاش و فعالیت هستند. 

قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) از سال 96 تاسیس شده است

احمد صمدانی مسوول قرارگاه جهادی حضرت مهدی( عج) ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: قرارگاه جهادی حضرت مهدی( عج) ایلام  از سال ۹۶ تاسیس شده است، قرارگاهی مستقل از تشکل‌های مردمی هست و توسط جوانان جهادی، مومن و انقلابی با حمایت‌های خیرین بزرگوار و سازمان بسیج سازندگی اداره می‌شود.

وی افزود: در واقع نیت نخست ما این است که هر انسانی برابر احساس فردی خود باید دستگیر هم‌نوع خود باشد؛ چرا که پروردگارمان ما را به انفاق در راه خدا ندا داده است و در روایات هم دریافت شده که بعد از بندگی خدا کمک به خلق خدا پسندیده‌ترین کارهاست.

صمدانی ادامه داد: ما نه ادعا کننده هستیم و نه ریاکار که بخواهیم اجرمان را با منت تیره کنیم چرا که هدف اصلی ما خشنودی معبود است و با توکل بر خدا می‌خواهیم شیوه مقتدایمان علی( ع) را احیا کنیم و در پنهانی، خفا و با حفظ کرامت انسانی به تهیدستان کمک کنیم و اسم و یاد مولای عزیزمان حضرت مهدی( عج) در این وانفسای گرایش به مادیات، تجملات دنیوی و مال اندوزی گسترش دهیم.

وی افزود: نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که معیشت مردم، توجه به مستضعفین و رفع فقر خطوط اصلی انقلاب هستند ما نیز در ظل عنایت خدای علیم و اهتمام همه‌ی خیرین خداجو تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم برای رسیدگی و حل تمامی مشکلات فقرا ان‌شالله گام برداریم.

صمدانی ادامه داد: استان ایلام دارای جمعیت پایینی است اما نسبت به جمعیتی که دارد آمار بیکاری و فقر در آن بالا است و متاسفانه مناطق حاشیه نشین آن در حال رشد است که ما جوانان جهادی تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم به نیازمندان و... خدمات رسانی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ جوان متخصص به صورت جهادی در حوزه محرومیت زدایی مشغول به فعالیت هستند؛ کمک‌های ما حد و اندازه ندارد و در تلاشیم تا نیازهای افراد را در حد توان رفع کنیم.

صمدانی تصریح کرد: توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته غذایی در بین نیازمندان، ایجاد شغل پایدار برای بیش از ۱۰۰ نفر با هدف خودکفایی خانواده‌های نیازمند، ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، تشکیل صندوق قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد، تامین کمک هزینه جهیزیه نیازمندان، اهدای چندین وسایل خانگی از قبیل سرمایشی و گرمایشی، کمک هزینه درمان بیماران نیازمند، پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان کم بضاعت از جمله اقدامات صورت گرفته در این گروه جهادی است.

وی اضافه کرد: همچنین اردوهای جهادی به مناطق محروم و حاشیه نشین، اردوهای زیارتی برای فقرا، پیگیری ویژه و کمک رسانی به یتیمان، پوشش 500 خانواده دردمند و کمک نقدی به صورت هفتگی از دیگر اقدامات است  که طی مدت زمانی سه سال یعنی از سال ۹۶ تا ۹۹ صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول