اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شورای عالی مساجد در لامرد راه‌اندازی می‌شود

امام جمعه لامرد از راه‌اندازی شورای عالی مساجد در این شهرستان با هدف سامان‌دهی به امور مساجد خبر داد.

شورای عالی مساجد در لامرد راه‌اندازی  می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، دومین نشست عملیاتی مدیریت امور مساجد فعال در شهرستان لامرد، باحضور امام‌جمعه لامرد و جمعی از مسئولین و ائمه جماعات شهرستان در جمع نمازگزاران و هیأت امنای مسجد حضرت رسول اعظم(ص) محله قلعه‌ملا در شهر لامرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده هدف از برگزاری این جلسات را فعال کردن بیش‌ از پیش مساجد و کار فرهنگی منسجم و دارای تشکیلات خاص در درون مساجد برشمرد و اظهار داشت: در طول تاریخ با عظمت اسلام، ما هرچه داریم از وجود با برکت مساجد در درون جوامع اسلامی داریم.

وی افزود: در انقلاب شکوهمند ما نیز بسیاری از شهدا و رزمندگان از همین مساجد راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و حماسه آفریدند.

امام‌جمعه لامرد خاطرنشان کرد: شبکه نورانی مساجد و ائمه‌ جماعات برای انسجام کارهای فرهنگی در شهرستان، نیازمند بازنگری است.

وی از تشکیل شورای عالی مساجد در شهرستان خبر داد و بیان داشت: این شورا با مسئولیت امام‌جمعه شهرستان و با عضویت فرماندار و بقیه ارکان دولتی و نهادهای فرهنگی مرتبط با حوزه مسجد، به زودی در لامرد تشکیل می‌شود.

حسین زاده افزود: در اولین اقدام مقدماتی نیز، باید شورای مساجد با محوریت ائمه جماعات در محلات مختلف شهرستان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لامرد گفت: تا وقتی مسجد محوری نباشد و مساجد، محور فعالیت‌های ما نباشند، کارهای فرهنگی صیقل درستی پیدا نمی‌کنند.

حسین زاده  نیازهای اصلی یک مسجد را وجود زیرساخت‌ها، امام جماعت و روحیه متعالی و انقلابی دانست و تصریح کرد: اگر شبکه نورانی مساجد و امامان جماعت، یک سیگنال متصل به هم داشته باشند، این نیازها نیز برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مساجد باید در رأس کارهای فرهنگی شهرستان باشند و پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز باید از درون مساجد محلات فعال شوند.

انتهای پیام/ن
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول