اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان زنجان تا اطلاع ثانوی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌های قرمز استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان زنجان تا اطلاع ثانوی

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پیرو مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی شهرستان‌های قرمز استان به دلیل پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس تعطیل و امکان بازدید از آن‌ها فراهم نیست.

وی افزود: در خصوص وضعیت آغاز فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی با توجه به شرایط موجود در استان تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: بر اساس مصوبه اخیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره و ابهر در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی همچنین با بیان اینکه بزرگترین گنبد آجری جهان تا پایان آذر تعطیل است، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا، اجرای اقدامات پیشگیرانه بزرگترین گنبد آجری جهان تا پایان آذر ماهه تعطیل است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: رفتار ویروس کرونا در مقایسه با گذشته متفاوت شده و این موضوع نشان می‌دهد دشمن ناشناخته در برابر عموم قرار گرفته است و تا زمانیکه واکسن این بیماری ساخته نشده همچنان باید پایبند به درمان و دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

وی ادامه داد: گنبد سلطانیه اولین گنبد دوپوش در جهان و موفق‌ترین نمونه معماری اسلامی است که این اثر بی‌همتا با گذشت ۷۳۵ سال از ساخت آن، همانند نگین فیروزه‌ای در برابر دیدگان عموم خودنمایی می‌کند.

گفتنی است، گنبد هشت ضلعی سلطانیه به لحاظ تزئینات آجرکاری، کاشی‌کاری و معماری جزو منحصر به فردترین آثار دوره اسلامی محسوب می‌شود.

این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان به‌شمار می‌آید. شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

انتهای پیام/73005/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول