اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لزوم استفاده از ظرفیت طب سنتی برای مقابله با کرونا

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: باید وحدت را در بین خودمان بیشتر کنیم امروز در جنگ هستیم و باید از تمامی ظرفیت‌ها از جمله طب سنتی استفاده کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت طب سنتی برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عباس‌علی سلیمانی در جلسه رزمایش کمک مونانه بابیان اینکه، اکنون تا حد زیادی شناخت بیشتر نسبت به این ویروس پیدا شده، اظهار کرد: خدمت‌رسانی نسبت به ابتدای شیوع کمتر شده چون آن را موقتی می‌دیدیم لذا خدمت‌رسانی‌ها همگی و جهادی بود.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه، تعطیلات نوروز کمک‌کننده بود تا خیلی احساس نارضایتی نداشته باشیم، افزود: در حال حاضر تعطیلات آسیب‌پذیرتر شده و کرونا پدیده‌ای است کنار زندگی ما قرارگرفته و همه ما باید جهت مقابله در برابر آن، خود را آماده نگه‌داریم.

وی با اشاره به اینکه، زیان و ضرر اقتصادی که درگذشته متوجه می‌شد در چشم‌مان بزرگ جلوه نمی‌شد اما وقتی بحث تعطیلات مطرح می‌شود باید به فکر معیشت مردم بود، تصریح کرد: بار اول چون مشکلات بود، موقت می‌دیدند اما در حال حاضر بیشتر خودش را نشان داده است.

سلیمانی بابیان اینکه، کادر درمانی در آن زمان بشاش و شاداب بودند و هنوز آسیب روحی ندیده بودند اما این مقاومت آن‌ها را خسته کرد، افزود: گله‌مندی‌ها زیاد شده و مجموع این تفاوت‌ها ما را در رویکرد با مبارزه ویروس حساس‌تر کرده است که باید به این وضع حساس‌تر باشیم.

امام جمعه کاشان بابیان اینکه، فضاهای معنوی کمرنگ شده، افزود: جلسات توجیهی و فرهنگ‌سازی محله محور ضرورت دارد؛ باید وحدت را در بین خودمان بیشتر کنیم امروز در جنگ هستیم و باید از تمامی ظرفیت‌ها از جمله طب سنتی استفاده کرد.

وی بابیان اینکه در ابتدای شروع کرونا به دلیل قابل شناخت نبودن تلفات بیشتر داشتیم، خاطرنشان کرد: تجلیل از پزشکان پرستاران و خادمان سلامت باید انجام شود و از کادر مجرب برای بیمار باید استفاده کرد و استفاده از همراه بیمار باید مورد توجه قرار بگیرد.

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان در این دیدار گفت: کاشان در طب سنتی حرف برای گفتن دارد؛ برای مبارزه با کرونا باید فرهنگ‌سازی کرد و از پزشکان طب سنتی و از تمامی ظرفیت‌های شهرستان در مبارزه با کرونا استفاده می‌کنیم.

مسعود دهقانی رئیس مرکز بهداشت کاشان در این دیدار نیز افزود: اثرات مثبت همراه داشتن بیمار پیگیری اکسیژن برای بیمار است ولی متأسفانه چون محیط بیمارستان آلوده است انتشار ویروس در جامعه را به دنبال دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول