اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

زبان عربی در خوزستان، یک فرصت بینظیر برای بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه است

رئیس حوزه هنری گفت: با توجه به شرایط قومیتی و زیستی در خوزستان، امکان گسترش زبان عربی در استان، یک فرصت بی‌نظیر برای ارتباط بین‌المللی و همچنین بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه خودمان است.

زبان عربی در خوزستان، یک فرصت بینظیر برای بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز در مراسم معارفه رئیس حوزه هنری استان خوزستان اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی و با توجه به شرایطی که به برکت انقلاب و خون شهدای انقلاب سبب رویش استعدادهای فرهنگی و هنری جوانان در نقاط مختلف کشور شده است اگر بخواهیم فلسفه وجودی تاسیس حوزه هنری را طی کنیم باید توجه ویژه‌ای نسبت به استان‌ها داشته باشیم و حوزه هنری در گام دوم باید به غیر از تهران هم فکر کند.

وی افزود: بر همین اساس در دوره جدید حوزه هنری و در امتداد مسیر تعالی که شجره طیبه حوزه هنری طی می‌کند، مراکز استانی و جغرافیای گسترده ایران مورد توجه ویژه خواهند بود.

رئیس حوزه هنری ضمن اشاره به ارتباطات در فضای مجازی عنوان کرد: گاهی مراجعاتی دارم که به رغم اطلاعی که دارم برای خودم نیز شگفت‌انگیز است، مانند چند روز پیش که جوانی پیام داد به روستا بازگشته و با مهاجرت معکوس، یک کارگاه تولید پویانمایی فعال کرده‌اند.


دادمان با بیان اینکه حوزه هنری بیش از هر چیزی معطوف به رشد هنر انقلاب است گفت: اساساً هنر به عنوان یک پدیده انسانی مگر به حضور و مجاهدت هنرمند و هسته‌های فرهنگی هنری انقلاب رشد و تعالی پیدا نخواهد کرد به همین دلیل حوزه هنری در کادر سازی فرهنگی و هنری تلاش دارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز استانی باید به رشد هنر انقلاب، هنرمند انقلاب و رشد هسته‌های هنری انقلابی تبدیل شوند افزود: نیروسازی در میدان عمل و در مواجهه مستقیم با دشمن صورت می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری بیان کرد: کنشگری در میدان باید در بستر عمل هنر انقلابی رقم بخورد، از استعدادشناسی تا تلاش برای اینکه این هسته‌ها مستقلاً و بدون وابستگی نهادها مستقل شوند فرآیندی است که باید در ستاد حوزه پیش برود.

وی افزود: ارتباط با هنرمندان مؤمن و انقلابی، تلاش بر برقراری ارتباط با نیروهای ولایی، تلاش برای برجسته‌سازی هنر انقلاب و اهالی هنر انقلاب از دیگر مسوولیت‌های مرکز استانی است.

دادمان گفت: همچنین پیوند دوباره برقرار کردن میان اندیشه، هنر و بستر رسانه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های لازم توجه در مراکز استان‌ها است.

رئیس حوزه هنری عنوان کرد: برای همه استان‌ها و به ویژه خوزستان، خواستار تعیین اولویت‌بندی در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: خوزستان به تبع تجربه زیستی ۴۰ ساله‌اش در حوزه هنری باید بیش از همه در مقوله دفاع مقدس، ادبیات پایداری و هنر و ادبیات مقاومت فعالیت کند چون این استان موطن دفاع مقدس است.

دادمان با بیان اینکه اصلی‌ترین کانون جنگ تحمیلی، خوزستان بوده و طبیعتاً مهم‌ترین سوژه‌ها و روایت‌ها در این استان هست، عنوان کرد: هرچقدر هم کار کنیم باز کم است.

وی افزود: در خوزستان دو اولویت محتوایی مهم داریم که توجه به دفاع مقدس نباید منجر به بی‌توجهی نسبت به این دو مقوله شود، در خوزستان با تبعیض روبرو هستیم و هنر انقلاب باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

رئیس حوزه هنری عنوان کرد: در روایت صحیح و پیش برنده و اصلاح‌گر، موضوع مستضعفان باید پیشتاز باشند، در توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی نیز باید به مناطق کم توجه نیز بیشتر توجه کرد و نیروها و استعداد یابی‌های خود را در چنین مناطقی فعال کنیم که بیشتر هم پای انقلاب می‌مانند.

وی افزود: باید برای توسعه مخاطب نیز مخاطبی که مورد بی‌مهری قرار گرفته را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

دادمان گفت: اولویت سوم نیز با توجه به شرایط قومیتی و زیستی در خوزستان است و امکان گسترش زبان عربی در استان، یک فرصت بی‌نظیر برای ارتباط بین‌المللی و همچنین بین‌المللی کردن هنر انقلاب در منطقه خودمان است.

وی افزود: حوزه هنری باید به هنر و ادبیات عرب زبان توجه بیشتری کند و از این ظرفیت موجود استفاده بیشتری داشته باشد.

رئیس حوزه هنری خوزستان تاکید کرد: امیدوارم که با مدیر جدید، حوزه هنری استان تعالی پیدا نماید و فرصت هم‌افزایی در استان توسعه پیدا کند، همچنین فرصت بهره‌مندی از ابزارها و ظرفیت‌های رسانه‌ای نیز بیش از هر زمان دیگری فراهم شود.

در پایان نیز محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، طی حکمی محمد شهباز گهروئی را به عنوان رئیس حوزه هنری خوزستان منصوب کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول