اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خبر خوب

تشخیص کرونا در 20 دقیقه با کیت های ایرانی

ایران با رونمایی از خط تولید کیت تشخیص سریع کرونا به جمع پنج کشور موفق دارای دانش فنی ساخت کیت سریع تشخیص کرونا پیوست. فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا کلان شهر تهران می گوید: کیت های ایرانی در کمتر از 20 دقیقه و با دقت بیش از 80 درصد کرونا را شناسایی می کنند.

تشخیص کرونا در 20 دقیقه با کیت های ایرانی

گروه خبر خوب؛ خط تولید کیت‌های تشخیص سریع ویروس کرونا امروز سه شنبه 27 آبان راه اندازی شد. تفاوت این کیت با کیت‌های قبلی تولید شده (PCR)، در دسترس بودن برای مناطق کم برخوردار، حذف دستگاه‌های گران قیمت برای تولید کیت، کاهش قیمت ۳۰ درصدی در مقایسه با سایر کیت‌ها و زمان سریع تشخیص ویروس است.
 
بزودی از این کیت‌ها در طرح غربالگری عمومی استفاده خواهد شد و تعداد آزمایش‌های روزانه کرونا از حدود ۴۰ هزار به بالای ۱۰۰ هزار آزمایش می‌رسد که هم سریع و هم ارزان است.
 
به گفته سید سجاد مروجی مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت ، در این مرحله کیت تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا را تولید کردیم. از اواخر سال گذشته که کرونا شروع شد، مطالعه در مورد کیت های تشخیصی کرونا را آغاز کردیم و سپس تولید نسل جدید کیت تشخیصی آغاز شد. این کیت ظرف ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می تواند شناسایی افراد مبتلا را انجام دهد.
مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت با بیان اینکه این کیت عملکرد مشابه تست های تشخیصی پی سی آر  دارد، در مورد تفاوت این محصول با کیت های معمولی گفت: این کیت برای بیماران سرپایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و دسترس پذیری افراد در مناطق دوردست و محروم در نقاط مختلف شهری را فراهم می کند. همچنین قیمت بسیار پایین تری در مقایسه به کیت های موجود در بازار دارد و قیمت آن حدود ۳۰ درصد کیت پی سی آر در بازار است. این محصول فناورانه می تواند صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا کلان شهر تهران با بیان اینکه کیت های جدید ایرانی در کمتر از 20 دقیقه و با دقت بیش از 80 درصد کرونا را شناسایی می کنند، گفت: با رونمایی از این کیت‌ها  جزو 5 کشور جهان قرار گرفتیم که به این فناوری دست پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه سرعت عمل، سهولت، کارآیی و قدرت تشخیصی بالایی که این کیت ها دارد می تواند در زمینه بیماریابی تحولات خوبی رقم بزند، ادامه داد: بعد از اینکه در اردیبهشت با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) یک قرارداد همکاری و تفاهم نامه امضا شد، در بخش های مختلف فعالیت هایی انجام دادیم که یکی از آنها کیت های هوشمند بود. امروز شاهد رونمایی از یکی از محصولات هستیم که با مجاهدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی و ستاد مقابله با کرونا استان تهران اتفاق افتاد.
وی درباره قیمت این کیت های هوشمند افزود: قیمت تمام شده حدود 70 درصد قیمت جهانی، میزان ارزی که به آن اختصاص پیدا می کند کمتر 30 درصد و ظرفیت اسمی تولید آن در صورت مهیا بودن تسهیلات بسیار خوب است. با این کیت کمتر از 20 دقیقه وجود ویروس مشخص می شود و بیش از 80 درصد دقت آن درست است. استفاده از آن به فناوری و تخصص خاص نیاز ندارد. در این آزمایش به دلیل سرعت عمل، دقت و سادگی همزمان با رد یابی محله محور می تواند فرایند بیمار یابی محله ای را تسریع بخشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول