اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تعامل بین راه و شهرسازی و شهرداری‌های سمنان تقویت شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه تعامل و ارتباطات بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان تقویت شود، گفت: راه و شهرسازی نسبت به تحقق این مهم اهتمام جدی داشته باشد.

تعامل بین راه و شهرسازی و شهرداری‌های سمنان تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در جلسه بررسی و ساماندهی وضعیت راه‌های منتهی به مبادی ورودی شهرهای استان سمنان با بیان اینکه اختلافات بین شهرداری‌ها و راه و شهرسازی استان باید هرچه سریع‌تر برطرف شود، افزود: شهرداری‌ها به دنبال دریافت حقوق و مطالبات به‌حق خود هستند که نیاز است تا راه و شهرسازی ضمن تقویت تعاملات بین دو دستگاه، نسبت به پرداخت مطالبات و حقوق معوق شهرداری‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها وظایف گسترده‌ای در خصوص مدیریت امور شهری بر عهده دارند و یقیناً پرداخت مطالبات و حقوق معوقه و تقویت بحث مالی و درآمدی شهرداری‌ها، باعث ارتقاء شاخص‌های خدمات شهری خواهد شد.

فخری با اشاره به اینکه امروز به‌واسطه شیوع کرونا، شهرداری‌ها با مشکل کمبود درآمدهای ثابت و افزایش هزینه‌ها و در کنار آن کمبود نیروی انسانی برای ارائه خدمات مواجه هستند، اظهار کرد: پرداخت به‌موقع و منظم اعتبار و حقوق‌های معوق از محل واگذاری ۱۰ درصد زمین توسط راه و شهرسازی، می‌تواند تأثیر شایانی در تقویت مباحث مالی شهرداری‌ها و بهبود خدمات شهری و درنهایت افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر لزوم تسریع در رفع موانع موجود بر سر راه اجرای کمربند سبز، فضاسازی و زیباسازی بلوار سمنان به سرخه و مسیر سمنان به مهدی‌شهر و شهمیرزاد تأکید کرد و گفت: راه و شهرسازی نیاز است تا در این حوزه نیز ورود کرده و یار و همراه شهرداری‌ها باشد؛ انجام ندادن تعهدات موجود برعهده راه و شهرسازی در زمینه واگذاری زمین و پرداخت حقوق مرتبط با آن به شهرداری‌ها، قابل‌قبول نخواهد بود و نیاز است تا توجه جدی و ویژه‌تری در دستور کار قرار گیرد.

 تأکید بر تأمین مالی و تقویت درآمدهای شهرداری‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های ارائه خدمات امور مدیریت شهری و کاهش درآمدهای ثابت شهرداری‌ها از طریق تعامل با راه و شهرسازی و دریافت حقوق و مطالبات معوق شده و تأکید بر تسریع در روند امور، اقدامات و تعاملات شهرداری با راه و شهرسازی به‌منظور بهبود ارائه خدمات امور مدیریت شهری از اهم مباحث مطرح‌شده در جلسه بوده است.

در این جلسه تأکید شد که پرداخت حقوق شهرداری‌ها از محل ۱۰ درصد واگذاری زمین توسط راه و شهرسازی در دستور کار قرار گیرد و  اجرای مبحث احیای بافت فرسوده از سوی راه و شهرسازی از مطالبات اصلی شهرداری‌ها است.

تأکید بر تقویت و مساعدت همراه با نگاه و رویکرد مثبت به شهرداری‌های استان به‌منظور ارتقای شاخص‌های مدیریت امور شهری و رضایتمندی بیشتر شهروندان و رفع موارد و مباحث پیرامون زیباسازی از طریق اجرای فضای سبز در بلوار سرخه به سمنان و مسیر ارتباطی سمنان به مهدی‌شهر و شهمیرزاد و اجرای هرچه سریع‌تر این مهم از دیگر مباحث مطرح‌شده بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول