اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اولین برف پاییزی امشب میهمان مشهد می‌شود/ کاهش محسوس دمای هوا در خراسان رضوی

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از بارش اولین برف پاییزی در مشهد و بیشتر نقاط استان طی امشب خبر داد و گفت: کاهش قابل ملاحظه و محسوس دما در سطح خراسان رضوی است به صورتی که دما امشب در مناطق کوهستانی و سردسیر استان دما به کمتر از 10 درجه زیر صفر می‌رسد.

اولین برف پاییزی امشب میهمان مشهد می‌شود/ کاهش محسوس دمای هوا در خراسان رضوی

یحیی قائنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: از شب گذشته تا الان همچنان بارش برف در مناطق شمالی خراسان رضوی مثل کلات، درگز و اطراف قوچان داریم.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امروز انتظار می‌رود هسته بارشی این سیستم گسترش پیدا کند و اکثر شهرهای شمالی و نوار شرقی استان تحت تاثیر این سیستم، بارش‌هایی به شکل باران و برف داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجم این بارش‌ها زیاد نیست، تاکید کرد: نکته مهم‌ترکاهش قابل ملاحظه و محسوس دما در سطح خراسان رضوی است به صورتی که دما امشب در مناطق کوهستانی و سردسیر استان دما به کمتر از 10 درجه زیر صفر می‌رسد.

قائنی پور افزود: بارش‌ها تا پنجشنبه ادامه دارد اما کاهش دما تا اواسط هفته آینده خواهد بود و یک سیستم بارشی دیگر هم از یکشنبه هفته آینده خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بارش‌هایی به شکل باران را داریم.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امشب اولین برف پاییزه را در مشهد و اکثر نقاط استان شاهد خواهیم بود هر چند این بارش ضعیف است و پیش بینی می‌شود در مشهد بیش از 2 سانتیمتر نباشد.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته، کلات با ۲ سانتیمتر برف و رشتخوار با 2.9 میلیمتر باران بیشترین حجم بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق گفته قائنی پور، سردترین شهر طی 24 ساعت گذشته درگز با 3 درجه سانتیگراد زیر صفر و گرم‌ترین شهر نیز سرخس با 18 درجه بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه یخ زدگی، لغزندگی و تشکیل مه و کاهش دیدی افقی به ویژه در مناطق کوهستانی را تا اوایل هفته آینده خواهیم داشت، گفت: حداقل و حداکثر دمای مشهد طی ۲۴ ساعت آینده به ترتیب ۵- و ۲+ درجه است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از عصر امروز افزایش شدت وزش باد را در سطح استان و به ویژه نوار شرقی خواهیم داشت که البته در حد خسارت نیست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول