اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از خدمت‌رسانی در سیل شیراز تا توزیع بسته‌های معیشتی در سیستان و بلوچستان

کرونا به عنوان یک پدیده هولناک جهانی فرصتی شد تا بسیاری از گروه‌های جهادی مردمی که همواره در گمنامی فعالیت می‌کردند، شناخته شوند و شناساندن این گروه‌ها نیز به منظور الگوسازی و تعریف نقشه راه برای افرادی است که مسیر کمک کردن به دیگران و مهرورزی را بسیار سخت یا غیرممکن تصور می‌کنند.

از خدمت‌رسانی در سیل شیراز تا توزیع بسته‌های معیشتی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از خوشایندترین اتفاقاتی که در سال‌های اخیر و در هنگام وقوع حوادث تلخ طبیعی و غیر مترقبه، باعث دلگرمی و آرامش مردم شده است؛ مشارکت گروه‌های جهادی و سمن‌ها در حل مشکلات مردم و کمک به نهادها و مجموعه‌های دولتی و حکومتی در برون‌رفت از مشکلات این حوادث است.

گروه جهادی شهدای رهپویان وصال شیراز، یکی از بزرگترین گروه‌های جهادی استان فارس و کشور است که تاکنون فعالیت‌های ویژه‌ای را در شهر شیراز و دیگر استان‌ها انجام داده است.

حضور و مشارکت جوانان این مجموعه در فعالیت‌های مختلف جهادی و خدمات رسانی و قرار گرفتن کنار مردم در بحران‌ها و حوادث تلخ، بیانگر درس‌آموزی مکتب انسان ساز اهل بیت (ع) و تربیت صحیح این جوانان و رشد و تعالی فکری و شکل‌گیری شخصیت‌های مومن انقلابی و پای کار در این مکتب است.

این جوانان که در این عرصه جویای نام نیستند؛ موثرترین فعالیت‌هایشان را در سخت‌ترین موقعیت‌ها، با اخلاص و صبر و تحمل فراوان به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند و در گرما و سرما و شرایط بحرانی زلزله و ویروس کرونا نیز همچنان حضوری پررنگ دارند و روز به روز دامنه فعالیتشان گسترده‌تر می‌شود.

اعضای گروه جهادی شهدای رهپویان وصال در عرصه جهادی، جویای نام نیستند؛ موثرترین فعالیت‌هایشان را در سخت‌ترین موقعیت‌ها، با اخلاص فراوان به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند و در گرما و سرما و شرایط بحرانی زلزله و ویروس کرونا نیز همچنان حضوری پررنگ دارند

برای تشریح بیشتر فعالیت‌های گروه جهادی شهدای رهپویان وصال که یک الگوی تشکیلاتی خاص است، به سراغ زهرا شاهینی مسئول این گروه رفتیم تا بخشی از فعالیت‌های جهادی_عمرانی این گروه را از زبان او بازگو کنیم.

شاهینی در ابتدا ضمن اشاره به سابقه طولانی فعالیت این گروه جهادی گفت: در کنار فعالیت‌های متعدد و مهم کانون رهپویان وصال شیراز، گروه جهادی شهدای رهپویان وصال نیز سال‌ها است که با مشارکت جوانان دلسوز و توانمند و موقعیت شناس، فعالیت خود را در سطح استان فارس آغاز و در دیگر استان‌ها نیز با توجه به ضرورت‌ها و نیاز مناطق مختلف، حضور یافته است.

وی اظهار داشت: جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور و حضور چهار ماهه این گروه جهادی در کرمانشاه، بازسازی و خدمت‌رسانی به خانه‌های سیل زده شیراز در منطقه سعدی و تعمیر و بازسازی بسیاری از منازل این منطقه و تهیه و ثبت لیست آمار خسارت‌های ناشی از سیل در این منطقه جهت همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و توزیع اقلام تهیه شده در منطقه، خدمت رسانی و طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه جهادی مستقر در پل‌دختر، خدمت رسانی و انجام فعالیت‌های جهادی_عمرانی، آبرسانی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی در خرمشهر، حضور تیم ویژه خدمات پزشکی و آموزشی در سیستان و بلوچستان همزمان با وقوع سیل در این استان و ویزیت بیماران و تجویز دارو به صورت رایگان بخشی از خدمات ارائه شده است.

این فعال جهادی اضافه کرد: راه اندازی کارگاه تولید ماسک طبی در حسینیه سید الشهداء با حضور ۱۵۰ عضو خواهر و برادر در کارگاه‌های مجزا و ارسال روزانه ۲۵ هزار ماسک طبی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز و مردم نیازمند به مدت دو ماه، تهیه آبمیوه و ارسال روزانه به بیمارستان‌های شهید چمران و فقیهی در ایام کرونا، تهیه و توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در ماه‌های اخیر در شیراز، توزیع ۲ هزار بسته با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در چابهار، حضور تعداد زیادی از اعضا در بیمارستان به عنوان همراه‌یار بیماران کرونایی و حضور در مجموعه علوم پزشکی و مشارکت در طرح تماس‌ مهربانی با بیماران به منظور مشاوره و تزریق امید به زندگی به این افراد و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در نقاط مختلف کشور، بخشی از فعالیت‌های این گروه جهادی در چندسال‌ و ماه‌های اخیر است.

گروه جهادی شهدای رهپویان وصال شیراز، یکی از بزرگترین گروه‌های جهادی استان فارس و کشور است که تاکنون فعالیت‌های ویژه‌ای را در شهر شیراز و دیگر استان‌ها انجام داده است

 

شاهینی در مورد نحوه فعالیت و حضور دیگر گروه‌های جهادی در کنار این گروه افزود: نحوه همکاری گروه‌های جهادی با هم و نوع تقسیم وظایف، بستگی به کار و هدف این گروه‌ها دارد؛ بنابراین با توجه به شرایط و نوع فعالیت‌ها، گروه جهادی رهپویان وصال نیز تاکنون برخی از فعالیت‌ها را با مشارکت دیگر گروه‌های جهادی به انجام رسانده است به عنوان نمونه می‌توان به فعالیت‌های مشترک این گروه با گروه‌های جهادی خادم الائمه، ندسا، شهید مالکوم ایکس و مسجد امیرالمومنین(ع) شیراز اشاره کرد که هر کدام تجارب خوبی را به ما منتقل کردند.

این فعال فرهنگی گفت: گروه‌های جهادی نمی‌توانند زمان بندی مشخصی را برای فعالیت‌هایشان در نظر بگیرند چرا که نیروهای جهادی و مردمی همیشه و در همه حال آماده فعالیت‌های آتش به اختیار و حضور در عرصه‌هایی که نهادهای دولتی و حکومتی نیاز به همکاری مردم دارند، می‌باشند.

مسئول گروه جهادی شهدای رهپویان وصال افزود: علاوه بر فعالیت‌های انجام شده خیریه رهپویان نیز به صورت ماهیانه و با دریافت کمک‌های مردمی، به مددجویان خود رسیدگی می‌نماید.

گروه‌های جهادی نمی‌توانند زمان‌بندی مشخصی را برای فعالیت‌هایشان در نظر بگیرند چراکه نیروهای جهادی و مردمی همیشه و در همه حال آماده فعالیت‌های آتش به اختیار هستند

وی تصریح کرد: بنابراین فعالیت‌های ما مستقل یا منحصر به فرد و برای کسب اسم و رسم نیست، چون معتقدیم، خدمت‌رسانی به مردم وظیفه اصلی نهادهای مشخص است؛ به عنوان مثال در ایام کرونا ما در کنار علوم پزشکی به عنوان یک بازو خدمت می‌کنیم و فعالیت‌مان جدا از این مجموعه نیست چرا که به قصد تسهیل در امور و گره‌گشایی از مشکلات مردم در این فضا حضور داریم نه انجام وظایف یک سازمان خاص.

شاهینی به استقبال بی‌نظیر جوانان در سطح استان و کشور از حضور در فعالیت‌های این گروه جهادی اشاره کرد و گفت: در اکثر برنامه‌ها بیشترین تعداد افراد حاضر در گروه‌ها از اعضای کانون رهپویان وصال می‌باشند، اما افراد دیگری نیز از نقاط مختلف استان و کشور همواره متقاضی همراهی با این گروه و حضور در فعالیت‌ها بوده‌اند و بر اساس زمان بندی و نیاز در برنامه‌ها مشارکت دارند چون بر اساس شرایط، گاهی گروه جهادی ما همزمان در چند نقطه مشغول فعالیت می‌شود و افراد زیادی در این گروه‌ها با توجه به توانمندی و نیاز منطقه مشغول به خدمت و فعالیت می‌شوند.

لازم به ذکر است که گروه جهادی شهدای رهپویان وصال، فعالیت‌های خود را با همکاری و همراهی جبهه فرهنگی_اجتماعی انقلاب اسلامی استان فارس و خیریه رهپویان وصال و حمایت خیرین و همراهی دیگر گروه‌های جهادی و سازمانها و نهادهای متولی امور مرتبط با فعالیت‌ها به انجام می‌رساند.

این گروه جهادی برنامه‌های دیگری نیز  با توجه به شرایط کرونایی در نظر دارد که پس از انجام هماهنگی‌ لازم، عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول