اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس از موضع قدرت با عدم ارسال به موقع بودجه برخورد کند/ رفتارها و دوگانه‌سازی‌های دولت درست نیست

نماینده تهران در مجلس گفت: رفتارها و دوگانه‌سازی‌هایی که دولتی‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مانند بحث تحریم و غیر تحریم کلید می‌زنند، درست نیست و مسئله اصلی، عٌرضه و بی‌عٌرضگی است نه مسئله اینکه تحریم یا مذاکره را بپذیریم.

مجلس از موضع قدرت با عدم ارسال به موقع بودجه برخورد کند/ رفتارها و دوگانه‌سازی‌های دولت درست نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 28 ابان) در جلسه علنی مجلس و در تذکری شفاهی اظهار داشت: در اخبار نقل کردند که رئیس‌جمهور گفته بنا به تصمیمی که گرفته شده، مجلس به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد ولی من به رئیس‌جمهور و سایر افرادی که این تصمیمات را می‌گیرند، تذکر می‌دهم چرا که اصل ۵۷ قانون اساسی که اصل تفکیک قوا است، می‌گوید قوا مستقل از یکدیگر هستند و اصل ۷۹ قانون اساسی هم می‌گوید شرایط اضطراری که دولت تشخیص می‌دهد، حتماً باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. 

وی افزود: هر تصمیمی که گرفته می‌شود چه توسط ستاد کرونایی که دولتی است و از مجلس هیچ نقش، سهم و فردی در آنجا حضور ندارند و چه نهادهای دیگر، حتماً باید نظر مجلس را بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای روحانی و وزرا بدانند که این مجلس ولو به صورت مجازی هم تشکیل شود، نظارت بر امور اجرایی کشور را رها نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: محضر شما عرض می‌کنم که این رفتارها و دوگانه‌سازی‌هایی که دولتی‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مانند بحث تحریم و غیر تحریم کلید می‌زنند، درست نیست و مسئله اصلی، عُرضه و بی‌عُرضگی است نه مسئله اینکه تحریم یا مذاکره را بپذیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مشخص است که کسی تحریم را نمی‌پذیرد اما مسئله این است که طرف مقابل تحریم‌ها را ذلیلانه یا عزت‌مدارانه بردارد و همه دعوای ما سرِ این نقطه است.

نادران گفت: اگر دولت از مصوبات مجلس عدول کند و بودجه را در موعد مقرر خود تقدیم مجلس نکند، تخلف کرده و انتظار این است که مجلس از موضع قدرت با این مسئله برخورد کند.

قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در تایید تذکر نادران اظهار داشت: قطعاً مجلس فعال خواهد بود و جلسه خواهد داشت اما اینکه شکل برگزاری جلسات چگونه خواهد بود به نمایندگان خواهیم گفت. 

وی گفت: اینکه در ستاد ملی کرونا حتماً باید کسی از مجلس حضور داشته باشد، درست است چرا که باید صحبت‌ها و مطالبی که نمایندگان مد نظرشان است، در آنجا مطرح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول