اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار مقامات ارشد ازبکستان و آمریکا در «واشنگتن»

وزیر امور خارجه ازبکستان در دیدار معاون وزیر امور خارجه آمریکا در «واشنگتن» همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

دیدار مقامات ارشد ازبکستان و آمریکا در «واشنگتن»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «رابرت دسترو» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار در شهر «واشنگتن» ابعاد اولویت‌دار گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه ازبکستان گزارش مفصلی را مبنی بر اصلاحات در دست انجام در این کشور و نتایج به دست آمده در حوزه تامین آزادی و حقوق شهروندان، مبارزه با فساد، آزادی رسانه‌های گروهی، ریشه کنی کار اجباری، توسعه نهادهای جامعه مدنی در اختیار طرف آمریکایی قرار داد.

دیپلمات آمریکایی برای اقدامات در دست انجام تحت ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان مبنی بر ایجاد دموکراسی، آزادسازی جامعه و تحکیم اولویت قانون ارزش زیاد  قائل شد.

بر اساس گزارش سفارت ازبکستان در آمریکا، رابرت دسترو  به کامل اف انتخاب و ورود به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را تبریک گفت و آمادگی خود را برای فعالیت مشترک در اجرایی وظایف اولویت دار طرف ازبکی در این ساختار اعلام کرد.

ادعای مقامات آمریکایی در حمایت از حقوق بشر در حالی است که اغلب جنایات آمریکا در داخل این کشور و کشورهای مختلف جهان به بهانه حمایت از حقوق بشر انجام می‌شود.

حقوق بشر بدون توجه به نوع رنگ، نژاد، جنس و مذهب و دین تمامی انسان های روی کره خاکی را در بر می گیرد و همه کشورها موظف به رعایت مفاد آن که در اعلامیه حقوق بشر مصوب سازمان ملل آمده است، می باشند.

طی دهه های اخیر آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان و حتی داخل کشور خود بوده است، بر اساس آمارهای منتشر شده این کشور بیشترین موارد نقض و سوء استفاده از موضوع حقوق بشر را به ثبت رسانده است و استفاده های ابزاری واشنگتن از این مساله برای اذهان عمومی جهان مبرهن است.

این در حالی است که دولتمردان آمریکایی با کمال وقاحت و پررویی به خود اجازه بحث و اظهار نظر درباره حقوق بشر را می دهند و با تعاریف خاص خود در پی القای همین تعاریف به جهانیان هستند.

مسایلی چون زندان گوانتانامو، آتش زدن مرکز داوودی ها و جنایات بشری در افغانستان، یمن، عراق در سال های اخیر و ویتنام و ژاپن در دهه های گذشته را از جمله موارد نقض آشکار حقوق بشر توسط ایالات متحده می‌توان برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول