اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های روسیه و ترکمنستان

ترکمنستان و روسیه جهت افزایش تعامل و همکاری‌ در زمینه آموزش میان دانشگاه‌های دو کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های روسیه و ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ترکمنستان و روسیه جهت افزایش تعامل و همکاری‌ در زمینه آموزش میان دانشگاه‌های دو کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه میان انستیتوی ارتباطات مهندسی، فنی و حمل و نقل ترکمنستان و انستیتوی حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ای خزر به نام «دریادار ژنرال آپراسکین» امضا شد.

انستیتوی ارتباطات مهندسی، فنی و حمل و نقل ترکمنستان به دستور «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان سند همکاری را امضا کرده است.

ترکمنستان در دوره شوروی یکی از جمهوریهایی بود که تکلم به زبان روسی در آن بسیار رایج بوده است. به خصوص در نتیجه اقدامات رییس جمهور این کشور در حال حاضر استفاده از زبان روسی امروزه در این جمهوری بسیار کاهش یافته است.

در حالی که در سال 1989 تقریبا 70 درصد جمعیت به زبان روسی آشنایی داشتند 27 درصد جمعیت زبان روسی را زبان مادری خود می دانستند، امروزه از آنجا که شرط آشنایی به زبان ترکمنی برای استخدام و اشتغال در ترکمنستان اجباری است این درصد نسبت به دیگر کشورهای عضو جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع در سطح پایینی است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول